1 701 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Pem-slang i en annan Pem-slang?
Jag tror min slang till garaget har spruckit eftersom pumpen gick hela tiden och det blev bättre när jag stängde av slangen till garaget.
Nu undrar jag om man kan köra en annan slang i denna slang? Den som ligger i marken nu är 32mm och är ca 10-12m lång.. Funkar det med 25mm eller ska man köra på 20mm?
Nu undrar jag om man kan köra en annan slang i denna slang? Den som ligger i marken nu är 32mm och är ca 10-12m lång.. Funkar det med 25mm eller ska man köra på 20mm?
Det kan gå med 25mm. Men det är inte säkert.
Hur gick det med detta? jag har exakt samma problem nu hehe!J Joukko skrev:Jag tror min slang till garaget har spruckit eftersom pumpen gick hela tiden och det blev bättre när jag stängde av slangen till garaget.
Har haft samma. Frostskada, eget vatten. Slangen var spruckit och lösningen jag gjorde var hård kopparrör . Delade på den spruckna biten, körde in kopparröret (Vaseline is your friend) 25cm på bägge sidor, 2 klämmor av bra kvalite på varje sida, ner i marken. Färdig. Fortfarande tätt efter 15 år. Kopparrör är tunnare än Pem och därför märks ingen skillnad i flödet.
Klicka här för att svara