Hej,
Fråga 1:
Det finns säkert nämnt tidigare, vad använder ni när ni för kopplingar till PEM rör? Helplast, plast-metall eller helmetall?
Priset kvittar helt i detta fall, rören ligger på ca 90 cm djup, bör med andra ord vara frostfritt här…….
I min värld lockar det med plast just pga ifall det fryser… men det känns lite… ”billigt”
Fråga 2:
Vad har ni för trädgårdskran ute i trädgården från PEM rör (alltså inte en utkastare från varmt utrymme). Har hört att det är ok med en vanlig metallkran om man tömmer vattnet ur systemet samt sätter kranen halvt öppen för att undvika vatten runt kulan. Finns det någon bra helt i plast som man kan råka glömma på hösten?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.