12 976 läst ·
32 svar
13k läst
32 svar
Pelletskamin och skorsten?
G gavranik skrev:Alltså,den rökkanalen på edi-shop är inte godkänd i Sverige enligt sotaren : rökkanalen måste hamna 1m ovanför taket. Men han sade också att den modellen PS som Ulma säljer (med horisontell rökkanal) är godkänd. Jag har ingen aning hur jag ska ansluta min kamin, hittar ingen som kan hjälpa mig iaf.
[länk]
samt
[länk]
är två ställen som kanske har lämpligt material...
G gavranik skrev:Alltså,den rökkanalen på edi-shop är inte godkänd i Sverige enligt sotaren : rökkanalen måste hamna 1m ovanför taket. Men han sade också att den modellen PS som Ulma säljer (med horisontell rökkanal) är godkänd. Jag har ingen aning hur jag ska ansluta min kamin, hittar ingen som kan hjälpa mig iaf.
[länk]
samt
[länk]
[länk]
samt
[länk]
Vissa kaminer som de har kommer de sälja med Koncentriskt rökrör (verkar inte som de börjat sälja det än "kommer snart" står det) och det är exakt samma funktion som den du länkade till på edi-shop men kostar 10x mer. Tittar man på bilderna som ULMA visar på sin sida så ska det vara okej att den sticker ut genom väggen samma princip som horisontell rökkanal.
https://ulma.se/sv/pelletskamin/rokror-pelletskamin/rokror-rakt-koncentriskt-80-130mm-svart
Det missade jag! Stort tack!M Monhat skrev:Vissa kaminer som de har kommer de sälja med Koncentriskt rökrör (verkar inte som de börjat sälja det än "kommer snart" står det) och det är exakt samma funktion som den du länkade till på edi-shop men kostar 10x mer. Tittar man på bilderna som ULMA visar på sin sida så ska det vara okej att den sticker ut genom väggen samma princip som horisontell rökkanal.
[länk]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden