605 läst ·
7 svar
605 läst
7 svar
Paxfläkt lågt monterad?
Hej!
Jag håller på och planerar våran badrum på övervåningen. Det är verkligen inte stort men vi ska försöka klämma in ett sittbadkar ändå.
Badrummet ligger mitt på övervåningen och enda ytterväggen är vägglivet som är 90cm högt.
Kommer det fungera att ha paxfläkten där? Varm fuktig luft stiger ju som bekant men jag tycker ändå att en fläkt borde orka dra ut den fuktiga luften även om fläkten sitter lågt?
Mvh
Jag håller på och planerar våran badrum på övervåningen. Det är verkligen inte stort men vi ska försöka klämma in ett sittbadkar ändå.
Badrummet ligger mitt på övervåningen och enda ytterväggen är vägglivet som är 90cm högt.
Kommer det fungera att ha paxfläkten där? Varm fuktig luft stiger ju som bekant men jag tycker ändå att en fläkt borde orka dra ut den fuktiga luften även om fläkten sitter lågt?
Mvh
Produkter som diskuteras: "Paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Det är väl det vanligaste men jag känner mig inte så pigg på att bryta ångbroms och ta mig igenom 40cm lösull. Risken för läckage kring överföringar i tak är också överhängande.A AndersS skrev:
Men samtidigt behöver ventilationen fungera tillfredsställande.
Görs det riktigt och plåtar/tätningar så är det inga problem. Har x antal takhuvar och även flyttat en i närtid, men gör inte själva plåtarbetet själv.MTech skrev:
Annars är det bara att ta upp frånluft i väggen, du får då bryta tätskikt istället som ska finnas i badrum.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Badrummet är inte byggt än. Det är bara uppreglat innerväggar.A AndersS skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden