Hej! Behöver råd gällande min badrumsrenovering. Det var ett ventilationshål genom väggen högt upp och ett ventilationshål i taket som leds upp genom vind och ut vid taket. Jag gissar att paxfläkten kopplas på befintligt ventilationsrör i badrumstaket och ventilen i väggen får ett galler. Eller bör jag tänka annorlunda?

Tacksam för svar.

• Öppet fönster i ett rum med träpanel, en pil pekar mot ett ventilationshål i väggen ovanför fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I regel ska badrum inte ha tilluft. Utan paxfläkten - frånluft., ska ta luft från andra delar av bostaden och ventilera ut.

• Gilla
Carl Ekström
  • Laddar…
N Niklaspe skrev:
I regel ska badrum inte ha tilluft. Utan paxfläkten - frånluft., ska ta luft från andra delar av bostaden och ventilera ut.
Tack! Det låter rimligt när du säger det. Vi har dessutom lite problem med fukt på vinden, så att få ett luftflöde åt rätt håll i huset kanske skulle lösa vissa problem.

Carl Ekström Carl Ekström skrev:
Tack! Det låter rimligt när du säger det. Vi har dessutom lite problem med fukt på vinden, så att få ett luftflöde åt rätt håll i huset kanske skulle lösa vissa problem.
Kom ihåg då badrummet är klart att det är en spalt mellan Tröskel och badrumsdörr så att paxfläkten kan dra ut luft trots stängd dörr 👍

• Gilla
Carl Ekström
  • Laddar…
N Niklaspe skrev:
Kom ihåg då badrummet är klart att det är en spalt mellan Tröskel och badrumsdörr så att paxfläkten kan dra ut luft trots stängd dörr 👍
Jag vidarebefordrar det till snickarna 👍🏻

• Gilla
Niklaspe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.