Byggahus.se
Har idag 2 styck Pax Passad 30, en i vardera badrum som driver mig till vansinne.
Sattes in någonstans mellan 2018-2020 av föregående ägare till huset. När dom är tysta så är dom bra, men båda går dels via samma kanal (läst att det är vanligt) och sen skrapar fläkten mot själva kåpan. Hur blir jag av med detta? Sjukt irriterande problem

C
MmAlexS MmAlexS skrev:
Hur blir jag av med detta?
Felet är antingen att fläktdelen inte är rätt fastsatt på "basen", eller att basen är skruvad dikt an mot en vägg som inte är helt plan. Det senare problemet löser du genom att skruva bort höljet till basen och lossa lite på skruvarna så att den inte sitter i spänn på något sätt (bryt strömmen i centralen först, beroende på hur den är kopplad kan det finnas spänning till fläkten även om den är avstängd med en extern av/på knapp).

Pax Passad 30 hjälp med manuell inställning! Undrar om eftergångstiden på fläkten som startar via belysningen ska gå att skruva ner manuellt via vä. knapp (ljussensor) på framsidan? Glömde fråga elektrikern om detta och blev aktuellt nu när barnen varit hemma (blir ju fler toabesök då) och fläkten varit igång i princip hela dagarna även då ingen duchat. Någon som vet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.