Hej.
Råkade köpa fel fläkt. Behövde två med kontinuerligt grundflöde, men lavante 30 som jag köpte har inte det. Jag tänker att man kanske kan lura dom att köra jämt på låg hastighet. Nån som har hackat en sån?

Lite surt å lägga ytterligare 4 papp på nya fläktar. Orimligt dyra för övrigt.

Biggle Biggle skrev:
Hej.
Råkade köpa fel fläkt. Behövde två med kontinuerligt grundflöde, men lavante 30 som jag köpte har inte det. Jag tänker att man kanske kan lura dom att köra jämt på låg hastighet. Nån som har hackat en sån?

Lite surt å lägga ytterligare 4 papp på nya fläktar. Orimligt dyra för övrigt.
Teoretiskt så måste nog styrkortet kopplas/tas bort och sedan koppla fläkt till 12v ingången direkt.

Sedan matar man enheten via en reglerbar 0-12 ac/dc adapter istället. All övrig styrning wifi etc faller bort givetvis.

Tyvärr går det inte att köra via 12v ingång direkt då den måste vara runt 12v hela tiden pga styrkortet

Att ansluta den via 12v kanske går, fast utan styrdon så tappar man kanske att den ökar vid ljus och fukt.

30 modellen har ju ingen blåtand eller wifi. Så det är nog inga problem.

12V Dom ingångarna är överstrukna i manualen. Att brygga till T ger nog bara 15 min maxhastighet antag jag.

Kanske intre finns nån enkel lösning. Men om man köper en 40, kan man byta fläktdelen och lämna resten monterat?

Biggle Biggle skrev:
12V Dom ingångarna är överstrukna i manualen
Nja den har 12v ingång men manual visar väl att denna ingång ej kan användas när man kör 230v ac. Jo alla funktioner försvinner förutom fläkt

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.