Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Var uppe på vinden nyss för att kolla till filtrerna till Frånluftsvärmeväxlaren och såg en vit påväx på yttertaket. Huset är byggt i slutet på 70-talet och har bord och ingen råspont. Det är en ventilerad kallvind. Det finns bara påväxt just vid ventaggregatet på några ställen ser det ut så som det gör runt påväxten, en vattenring. Någon som vet vad det är och vad man ska göra åt det? Är det något som hemförsäkring täcker? Det har aldrg bytts tak på huset så det börjar bli dags men hade tänkt vänta några år. Men man vill ju få bort det, eller iallafall inte få mer av det.
Kanske pensla på med mögelfri och sen kontrollera regelbundet (några gånger per år) fram till att takbytet blir av?
http://www.jape.se/index.asp?dest=2&typ=1&katid=18&tekstid=22
edit:
Kolla förresten efter ett väldigt kraftigt slagregn, om det blir fuktigt där.
Och vid tillfälle bör du nog också försöka och se hur takanslutningen ser ut.
Det går ju upp ett rör där, läckaget kan komma från ovansidan av det takbeslaget, att något har gått läck där. Det går troligen att täta ihop lite tillfälligt då.
http://www.jape.se/index.asp?dest=2&typ=1&katid=18&tekstid=22
edit:
Kolla förresten efter ett väldigt kraftigt slagregn, om det blir fuktigt där.
Och vid tillfälle bör du nog också försöka och se hur takanslutningen ser ut.
Det går ju upp ett rör där, läckaget kan komma från ovansidan av det takbeslaget, att något har gått läck där. Det går troligen att täta ihop lite tillfälligt då.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "mögelfri"
Mögel-Fri Jape
Tvätta bort mögel inomhus
109 kr inkl moms
Läs mer
Är det sånt medel man ska ha på svartmögel också??
Har ett litet litet angrepp i taknocken som jag hållt ögonen på sen vi flyttade in för 1,5år sedan. Inte kommit något mer men man kanske ska måla på lite sånt där ändå?
Har ett litet litet angrepp i taknocken som jag hållt ögonen på sen vi flyttade in för 1,5år sedan. Inte kommit något mer men man kanske ska måla på lite sånt där ändå?
Det finns också en grej som heter prick-fri. Har ett svagt minne att den var lämpligare mot svartmögel.
Tänker ni använda jape's produkter så läs på på deras hemsida, jag vill minnas att dom har rätt bra info där. Ring annars kundsupporten.
Läs även på innehållsdeklarationen på produkterna, en del kan vara samma produkt men bara olika koncentration, då kan man ju köpa den mer koncentrerade och späda, antar jag.
Själv har jag så ruskigt dålig koll på all denna biologiska krigsföring att jag litar mer på expertisen som jag antar att supporten hos jape kan tänkas utgöra.
Tänker ni använda jape's produkter så läs på på deras hemsida, jag vill minnas att dom har rätt bra info där. Ring annars kundsupporten.
Läs även på innehållsdeklarationen på produkterna, en del kan vara samma produkt men bara olika koncentration, då kan man ju köpa den mer koncentrerade och späda, antar jag.
Själv har jag så ruskigt dålig koll på all denna biologiska krigsföring att jag litar mer på expertisen som jag antar att supporten hos jape kan tänkas utgöra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Excel för att bedöma vindens risk för påväxt?
Tak & Vind -
Mikrobiell påväxt på vinden, hur hantera?
Tak & Vind -
Har någon använt Gone 4 Good Crystal Shield från Mold Science Technologies för att skydda vinden mot mögel?
Tak & Vind -
Vad bör göras angående påväxt på vinden
Tak & Vind -
Någon med erfarenhet hur man blir av med kackerlackor på vinden?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur