K kniv skrev:
Men det hela kokar väl ändå ner till pris/kvalité i slutändan, får man good enough för en mindre peng än hela pensionen som Festools nya generation domino nu kostar så kanske det är värt det är skaffa sig en ny pryl.
Eller en begagnad, för detta kanske kan driva ner andrahandsvärdet på Dominon? Som det nu är skulle jag få betydligt mer än jag gav om jag sålde den (en hemsk tanke, menar rent hypotetiskt alltså 😱).

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
För mig är Festool ett "cry once" märke. De kostar en njure men sviker aldrig. Har efter typ 20år, sedan jag köpte den första inte kört sönder något som inte är förbrukningsmaterial, typ splitterskydd.

• Gilla
Lgströ och 3 till
  • Laddar…
Ja men när allt kommer till kritan så är de väl som med flera andra produkter.
Man tror inte att ett annat fabrikat kommer att göra en bättre produkt än Festool.
Men man hoppas få en good enough för en bra slant mindre.

M maria01 skrev:
men varför skulle dom bry sig patentintrång det gör dom ju inte finns mängder av fal av företag som har försökt stämma kina företag men dom förlora varje gång
En gissning är för små volymer utifrån användningsområden i kombination med att de behöver ha bra precision.

A AndersS skrev:
En gissning är för små volymer utifrån användningsområden i kombination med att de behöver ha bra precision.
för liten marknad hade vart en större marknad hade dom redan gjort kopior

Iofs klarar sig de flesta utom vissa som livnära sig på det utan en domino. Gör jag säg två* inomhusmöbler per år kan jag lägga lite extra energi på andra metoder.

*försöker räkna efter och jag har som tur är lyckats hålla mig under den siffran. I år kan jag nog dra på det och hamna på max 1,5.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Jag såg just en video som nämnde att en del uppgraderingar eller förbättringar av det ursprungliga patentet fortfarande gäller även efter grundpatentet gått ut. Tyvärr inget om vad det är, men det ska bli intressant att se om de som kommer är likadana, eller om något saknas.

Själv kör jag kex fortfarande utifrån det lilla behovet.

M maria01 skrev:
för liten marknad hade vart en större marknad hade dom redan gjort kopior
Förstår inte?

A AndersS skrev:
Förstår inte?
svårt att förstå att man gör inte kopior om det inte finns nog med köpare från början inte många hemma fixare som har det här verktyget

Blir bra till alla hobbysnickare.
Kanske kan trycka ned priset på beg festool Domino, eller höja om den är svindålig.
Den blir aldrig en konkurrent men väl ett insteg till domino världen, så i slutänden kanske festool säljer fler DF maskiner.

• Gilla
PeterFalun
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.