10 310 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
Patentet för Festools Domino går ut i juni 2026
Eller en begagnad, för detta kanske kan driva ner andrahandsvärdet på Dominon? Som det nu är skulle jag få betydligt mer än jag gav om jag sålde den (en hemsk tanke, menar rent hypotetiskt alltså 😱).K kniv skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 319 inlägg
För mig är Festool ett "cry once" märke. De kostar en njure men sviker aldrig. Har efter typ 20år, sedan jag köpte den första inte kört sönder något som inte är förbrukningsmaterial, typ splitterskydd.
Ja men när allt kommer till kritan så är de väl som med flera andra produkter.
Man tror inte att ett annat fabrikat kommer att göra en bättre produkt än Festool.
Men man hoppas få en good enough för en bra slant mindre.
Man tror inte att ett annat fabrikat kommer att göra en bättre produkt än Festool.
Men man hoppas få en good enough för en bra slant mindre.
Iofs klarar sig de flesta utom vissa som livnära sig på det utan en domino. Gör jag säg två* inomhusmöbler per år kan jag lägga lite extra energi på andra metoder.
*försöker räkna efter och jag har som tur är lyckats hålla mig under den siffran. I år kan jag nog dra på det och hamna på max 1,5.
*försöker räkna efter och jag har som tur är lyckats hålla mig under den siffran. I år kan jag nog dra på det och hamna på max 1,5.
Jag såg just en video som nämnde att en del uppgraderingar eller förbättringar av det ursprungliga patentet fortfarande gäller även efter grundpatentet gått ut. Tyvärr inget om vad det är, men det ska bli intressant att se om de som kommer är likadana, eller om något saknas.
Blir bra till alla hobbysnickare.
Kanske kan trycka ned priset på beg festool Domino, eller höja om den är svindålig.
Den blir aldrig en konkurrent men väl ett insteg till domino världen, så i slutänden kanske festool säljer fler DF maskiner.
Kanske kan trycka ned priset på beg festool Domino, eller höja om den är svindålig.
Den blir aldrig en konkurrent men väl ett insteg till domino världen, så i slutänden kanske festool säljer fler DF maskiner.
Klicka här för att svara