Undrar alltså lite varför inte passivhuscentrum i Alingås använder denna "Passivhu-logo" som t.ex. ig-passivhus Sverige (och alla andra institutioner i Europa/världen) som samarbetar med passivhusinstitutet i Darmstadt.

34.500 SEK + moms för en tiodagarskurs.....

Måste ju vara rena guldgruvan att driva ett sådant företag

pappskallen skrev:
34.500 SEK + moms för en tiodagarskurs.....

Måste ju vara rena guldgruvan att driva ett sådant företag
Om du kollar vad utbildningar som riktar sig till företag kostar så får 34'500:- för tio dagar anses hyggligt billigt :)

Pannlampa skrev:
Om du kollar vad utbildningar som riktar sig till företag kostar så får 34'500:- för tio dagar anses hyggligt billigt :)
Företaget där jag jobbar betalade "bara" kring 20 000 SEK för passivhus kursen ;)

Ewald skrev:
Företaget där jag jobbar betalade "bara" kring 20 000 SEK för passivhus kursen ;)
Räkna en tjänsteman med hygglig lön på ett större företag med lite pension och sociala avgifter så är 10 dagar heltid mer än 30' i kostnader och det gäller en person.

Ewald skrev:
Passivhusinstitutet i Darmstadt erbjuder kurser och utbildning kring passivhusbyggande. De samarbetar med partnerorganisationer i hela världen.

I Sverige har dom denna Organisation som Partner:

[länk]

[länk]

Men passivhuscentrumet i Alingsås verkar inte direkt vara partner till passivhusinstitutet i Tyskland? Eller har jag fel? Dom erbjuder inte denna utbildning?

[länk] />
...
Det var den egentliga fragan ....

Nu har jag - som har läst kursen - fått resultatet.

Jag får kalla mig "zertifizierter Passivhausplaner" ( "certifierad passivhusplanerare") de närmaste 5 åren :thumbup:

Man blir även listad på www.passivhausplaner.eu

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.