Hej!
Såhär ser det ut i min dusch nu, Det kommer ut två st 16 pex cc 160
Det här är blandaren som jag vill köpa, och på ritningen står det 150 ± 22. Betyder det att den är antingen 150 eller 172, eller funkar det till mina cc 160 också?
Tacksam för svar!

Såhär ser det ut i min dusch nu, Det kommer ut två st 16 pex cc 160
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det här är blandaren som jag vill köpa, och på ritningen står det 150 ± 22. Betyder det att den är antingen 150 eller 172, eller funkar det till mina cc 160 också?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för svar!
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Väldigt konstig måttangivelser. Blandaren ser ut att ha fast cc avstånd. Annars kunde man tänka sig ngn inbyggd Excenter koppling.
Om man bara går på ritningen så tolkar jag 22mm som tolerans för blandaren. Att den alltså kan variera 22mm mellan exemplaren. Men det är å andra sidan orimligt.
Om man bara går på ritningen så tolkar jag 22mm som tolerans för blandaren. Att den alltså kan variera 22mm mellan exemplaren. Men det är å andra sidan orimligt.
Ja, jag misstänker att det ska följa med både excenterkopplingar och de där kåporna som finns på ritningen, och att dom ska täcka excentern. Men jag vet inte. Bilderna jag fått från säljaren visar inga sånna kåporH hempularen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej det visade sig att dom fanns, och jag har fått bilder:
Men jag känner mig inte precis smartare nu. Vad är det jag behöver för att kunna fästa det här? Jag har ju inga invändiga gängor i vägen :S Någon som vet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men jag känner mig inte precis smartare nu. Vad är det jag behöver för att kunna fästa det här? Jag har ju inga invändiga gängor i vägen :S Någon som vet?
Redigerat:
Nej, inget fäste kommer med, det här är allt som finns och allt som syns på ritningen.T tank77 skrev:
Jo, jag borde nog det, men det är lite akut eftersom han som säljer vill ha svar. Det är alltså en annons från privatperson och jag är rädd att jag dragit ut på detta lite redan.
Om jag struntar i excenterkopplingen och kåporna som följer med, kan jag istället köpa dessa fästen: https://www.bauhaus.se/blandarfaste-trio-perfekta-excentriskt-cc150-2st-2?
Det står att den "Passar till en 150 CC blandare med gänga G20"
Jag kan inte med ritningen avgöra vilken gänga muttern på blandaren har. Det står något om 1/2" på ritningen men det verkar som de menar excenterkopplingens gänga.
Ska jag be säljaren mäta muttern på blandaren? Kan det hjälpa mig?
Det står att den "Passar till en 150 CC blandare med gänga G20"
Jag kan inte med ritningen avgöra vilken gänga muttern på blandaren har. Det står något om 1/2" på ritningen men det verkar som de menar excenterkopplingens gänga.
Ska jag be säljaren mäta muttern på blandaren? Kan det hjälpa mig?
3/4" på blandaren och 1/2" i andra änden. Finns enkelbrickor för dolt montage men jag har dock bara sett kromad variant vilket kommer se fördjävligt ut i ditt fall, kanske tjusigare än ett kromat blandarfäste för 150cc men ändå.Z zlendish skrev:Om jag struntar i excenterkopplingen och kåporna som följer med, kan jag istället köpa dessa fästen: [länk]?
Det står att den "Passar till en 150 CC blandare med gänga G20"
Jag kan inte med ritningen avgöra vilken gänga muttern på blandaren har. Det står något om 1/2" på ritningen men det verkar som de menar excenterkopplingens gänga.
Ska jag be säljaren mäta muttern på blandaren? Kan det hjälpa mig?
Du skulle satt kopplingsboxar i väggen.
Om det stämmer att det är 3/4 på blandarens mutter så köper jag nog de kromade fästena ändå (https://www.bauhaus.se/blandarfaste-trio-perfekta-excentriskt-cc150-2st-2) Läste någonstans att man kan avkroma och då blir det obehandlad mässing, vilket nog skulle passa bättre in. Ingen aning vad sånt kostar men då får det bli nästa problemS Saipala skrev:
Klicka här för att svara


