Håller på med bastubygge och funderar på yttertaket. Bastustugan byggs i skiftesverk, sk bulhus. Tanken är att stryka på järnvitriol för att få en grå yta. Vad skulle vara ett passande ytskikt? Några tips? Har funderat på spån men det verkar vara svårt att få tak på material.

Sent from my LT18i using Byggahus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.