Tja, hade jag fått bestämma så hade vi valt liggande panel:

room_img_1442_2005_6_2_8_23_38.jpg

Detta visningshus från trivselhus står bredvid huset från götenehus.

Frugan går dock inte med på liggande panel, för mycket sommartugekänsl, enligt henne. :(

Tycker iofs att nyfunkis och trä är mycket sommarstugekänsla, men ser det inte som något negativt...

/fredrik

Jäkligt snygg färg på det huset. Någon som vet vilken färg, tillverkare det är? Trivsel Hus verkar ha rätt många hus i just denna kulören. Är det någon standard färg som de kör med eller?

Med tanke på att husen enligt leveransdeklarationen är grundade med linoljefärg så lär det vara en linoljefärg....

/Fredrik

Jag funderar på falsad spårpanel med raka kanter, tanken är att man ska slippa streck i fasaden om panelen krymper
Det blir inte mindre springor när man väljer spårad panel. Krympspringan hamnar bara inne i falsen där den oftast syns lika tydligt. Målning före uppsättningen rekommenderas för all fasadpanel!

OddJ skrev:
Det blir inte mindre springor när man väljer spårad panel. Krympspringan hamnar bara inne i falsen där den oftast syns lika tydligt. Målning före uppsättningen rekommenderas för all fasadpanel!
Min tanke var just att måla den innan. :-) Jag funderade på falsad panel för att inte få problem att "få ihop" panelen. Gissar att det kan vara lite problematiskt att slå ihop spontad panel med 2 lager färg + grund.

/fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.