2 778 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Passagesystem/dörrcentral villa
En ytterligare tanke, hur vet tjuven hur du har bestyckat dörren? Utan att ha span på fastigheten innan. Ser det krångligt ut så väljer man annan väg eller annat offer.H hampz skrev:
Hur blir det med möjlighet att öppna innifrån? Kan du begränsa den när larmet är på?
Precis. Finns ju en ordspråk, "sålänge ditt hem ser säkrare ut än grannens så är det lugnt."K knightjocke skrev:
Angående öppna inifrån. I teorin går det ju att begränsa den funktionen, exempelvis sätta ett relä styrt av larmet på ena kabeln från öppna knappen. Å andra sidan kommer man sannolikt sätta vred på insidan dörren för utrymning vilket gör den funktionen värdelös. Slog mig ikväll att man skulle kunna sätta ett vanligt manuellt nyckellås som överlås. Så vill man låsa dörren från insidan alternativt låsa dubbelt medans man är borta längre perioder så går det.
Om larmet är på så ska ju ingen befinna sig i huset. Skulle man behöva utrymma och låsningen gått in av misstag får man panga en ruta (om man även har låsta fönster) eller gå ut genom ett fönster säger jag.H hampz skrev:Precis. Finns ju en ordspråk, "sålänge ditt hem ser säkrare ut än grannens så är det lugnt."
Angående öppna inifrån. I teorin går det ju att begränsa den funktionen, exempelvis sätta ett relä styrt av larmet på ena kabeln från öppna knappen. Å andra sidan kommer man sannolikt sätta vred på insidan dörren för utrymning vilket gör den funktionen värdelös. Slog mig ikväll att man skulle kunna sätta ett vanligt manuellt nyckellås som överlås. Så vill man låsa dörren från insidan alternativt låsa dubbelt medans man är borta längre perioder så går det.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden