Hej!

Jag måste ha gjort något felaktigt val där, för mycket riktigt dyker det upp fler sorters fläktar där.

Har två frågor kring underbyggnadsfläktar dock:

1) Ibland bygger man fläktdelen så att fläkten går i samma nivå som väggskåpens underkant, och ibland höjer man upp fläkten så att den där passbiten mellan fläktskåpets lucka och fläkten faller bort. En av anledningarna till att vi ursprungligen ville få bort fläktskåpet var att vi båda är ganska långa och som det är idag får man böja sig under fläkten för att se vad man håller på med på de bakersta plattorna. Jag antar vi kan eliminera detta bekymret genom att höja upp fläkten något, kanske 15 cm. Rätt tänkt?

2) Måste man välja fläktskåp eller går det bra med ett vanligt väggskåp? (Givetvis) finns det inte fläktskåp med dimensionen 70 cm hos våran leverantör. Jag har granskat dagens konstruktion och kan inte hitta något som säger motsatsen... man får ta bort ryggen och såga lite mera i hyllorna, men annars ser jag inget.

/S

Just Franke 700 passar det med ett vanligt skåp som man sågar upp ett rektangulärt hål i botten och i hyllor för röret.

Vi har ett 600 skåp och en 700 fläkt och det fungerar då fläkten sitter under skåpet.

Protte

jag har också satt min Franke 600 som är 80cm under överskåpet som också är 80 cm.

jag har också sat en skiva under underskåpet innan fläkten, det gör också att dörren inte tar i fläkten ( vilket det normalt inte ska göra ändå - men det blir mer mellanrum.

jag skulle nog använda väggskåp - mitt skåp ovanför fläkten är dett vanligt väggskåp och det funkar bra

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.