6 965 läst ·
37 svar
7k läst
37 svar
Passa er för Glocalnet
Förra året beslöt jag mig för att byta från BBB till Glocalnet. Blev lite orolig när jag läst den här tråden. Nåväl, igår kopplades BBB bort. Idag kopplade jag in Glocalnet. Från det att jag öppnade kartongen med modemet (som kom i fredags) tills dess att det var inkopplat (8 Mbit) och jag satt och läste Aftonbladet tog det mindre än 10 minuter. Puh, vad glad jag blev att allt fungerade utan problem. För BBB betalade jag dessutom 399 kr/månad, Glocalnet kostar 249 kr/månad så det blir dessutom lite billigare.
Jag har tidigare även haft Telia. Kan ärligt säga att alla tre bolagen har fungerat utan några större problem. Kan det vara så att ibland beror problemen på användaren och inte på bredbandsleverantören
Jag har tidigare även haft Telia. Kan ärligt säga att alla tre bolagen har fungerat utan några större problem. Kan det vara så att ibland beror problemen på användaren och inte på bredbandsleverantören
Och eftersom man idag använder datorer på alla supportföretag så menar du givetvis att det är fel på personalen.mats_o skrev:
Jag kan tillägga att jag ropade hej för tidigt. Allt fixade sig inte så smidigt som jag först trodde. Nä då, inte det. Det blev ju sagt så som jag har berättat tidigare. Kvinnan jag pratade med lovade att skicka ett krediteringsunderlag med de rätta beloppen så att jag skulle kunna betala in rätt summa. Problemet var bara att det inte dök upp något underlag utan ytterligare ett brev från Svea Inkasso >
Idag fick jag äntligen tag på människan igen och föklarade vad som hade hänt. Hon trodde att brevet måste ha kommit bort på posten, men lovade att skicka ett nytt omgående, plus att hon skulle ta tillbaka inkassokravet. Som plåster på såret skulle jag också få två trisslotter.
Så nu återstår att se om det dyker upp något brev. Jag börjar tröttna på det här ärendet. Jag får väl hoppas på nån storvinst på trissen om inte annat.
// Lidman
Japp
Jag får bara tag i idio----, snälla kompetenta tjänstvilla personer när jag ringer callcenters ;D
Det finns bara en sak som är värre och det är att jobba i callcntret och ta emot samtalen
Jag får bara tag i idio----, snälla kompetenta tjänstvilla personer när jag ringer callcenters ;D
Det finns bara en sak som är värre och det är att jobba i callcntret och ta emot samtalen
Mina 2 cent......
Om man har möjlighet till att få Internet via någon lokal aktör så tycker jag att man skall hoppa på det direkt.
I dom större städerna brukar det finnas något energi bolag eller liknande som erbjuder dessa tjänster.
Dom är mycket Mycket mycket mer mån om sina kunder , och för det mesta uppgår personal styrkan bara till 10 Pers , Dvs lätt att få tag på "rätt" person om det skulle strula.
/JK
Om man har möjlighet till att få Internet via någon lokal aktör så tycker jag att man skall hoppa på det direkt.
I dom större städerna brukar det finnas något energi bolag eller liknande som erbjuder dessa tjänster.
Dom är mycket Mycket mycket mer mån om sina kunder , och för det mesta uppgår personal styrkan bara till 10 Pers , Dvs lätt att få tag på "rätt" person om det skulle strula.
/JK
Jag har åxo tjaffsat med glocalnet dom kan tydligen göra hur som helst. har sagt upp abonnemanget med dom. Vi fick åxo straff fakturor. Nu var det glocalnet som hade ändrat mitt avtal från 40 öres uppkopplingsavg som skulle gälla till alla utom mobil. Till minuttaxa. Jag tycker att har man bundit ett avtal är det juh det som ska gälla tills bindningstiden gått ut i alla fall.
Fick ingen förvarning dom bara höjde priset precis som om det var helt normalt att göra så. Och motiveringen jag fick var att jag aldrig haft ett sådant avtal, och att dom inte skulle kunna hålla dom låga priserna längre. Så varför skadå jag hålla mig till avtalet om dom kan ändra hur som helst?? Så jag sa upp det och fick som du betala för bindningstiden. Nu har jag telia och dom må va lite dyrare men dom e då normala att prata med. 
Jag kan bidra med mer glocalnet trassel.
Min bror hade ett tag bara mobiltelefon och surfade ngn enstaka gång via nallen. För det hade han ett abonemang från glocalnet. När han sedan bytte lägenhet skaffade han fast telefon från telia. (Det blir ju det när man beställer). Då skickade glocalnet in en anmälan om att han var förvalskund hos dem, utan att fråga eller meddela i förväg. Nu riskerade han räkningar från båda.
Han hotade ditekt glokalnet med domstol och hot om bedrägeri åtal samt krävde kopior på alla handlingar.
Han kopplades snabbt tillbaka till Telia och har inte hört mer från glocalnet.
Mitt råd är att inte ta det bolaget med tång ens en gång.
Min bror hade ett tag bara mobiltelefon och surfade ngn enstaka gång via nallen. För det hade han ett abonemang från glocalnet. När han sedan bytte lägenhet skaffade han fast telefon från telia. (Det blir ju det när man beställer). Då skickade glocalnet in en anmälan om att han var förvalskund hos dem, utan att fråga eller meddela i förväg. Nu riskerade han räkningar från båda.
Han hotade ditekt glokalnet med domstol och hot om bedrägeri åtal samt krävde kopior på alla handlingar.
Han kopplades snabbt tillbaka till Telia och har inte hört mer från glocalnet.
Mitt råd är att inte ta det bolaget med tång ens en gång.
Klicka här för att svara