6 965 läst ·
37 svar
7k läst
37 svar
Passa er för Glocalnet
Ja, alla kan ju inte ha otur. Det stora problemet med Glocalnet är deras sätt att bemöta kunder som är missnöjda. Helt utan sympati och medkänsla sitter de och bortförklarar sig.hajo skrev:
Det var just därför jag valde att säga upp abonnemanget omedelbart när jag fick den möjligheten och inte pga att fakturorna var felaktiga. Jag har ju lagen på min sida så vi får väl se vad som händer med de fakturor de vill att jag ska betala.
// Lidman
Dessa 19 kronor som de lade på per automatik på min teleräkningen avseende "gratissamtal mellan Glocalnetkunder" fick mig att "slänga ut" dem och byta teleoperatör..........[/quote]roli skrev:[quote author=wertok link=1137429173/0#9 date=1137498993]Intressant att ni pratar om Glocalnet, två minuter sen jag avslutade telesamtal med dom ang. felaktig månadsavgift. Jag upptäckte för typ två år sen att jag betalade 19 kr för mycket varje månad till dom, ringde då upp och det reddes ut allting. Sen dess har jag glömt ha koll på räkningen och nu idag upptäckte jag att de 19 kr återuppstått och när jag gick tillbaka har jag betalt 19 kr extra i 20 mån. Glocalnets kundtjänst fixade till allting nu igen men det värsta är att han inte reagerade eller bad om ursäkt, det gör att jag uppfattar det som att det är businessidé för dom samt att han sitter och reder ut flera såna fall/timme...
Mitt tips är att ha koll på deras fakturor!!
Satt och kollade fakturan från Glocalnet på förra adressen nu när jag skulle beställa nytt bredband till nya adressen. Det visade sig att även jag har fått ett påslag på 20.-/månad. Specifikationen visar alla avgifter, rabbater o.s.v. och summan säger 299.- men på avin står det 319.-... FYYYY vad lågt... >
Hej
Ännu en Glocalnethistoria:
Skulle skaffa bredband.
Glocalnet låg bäst till i pris för 8mb. 349 kr/mån med förval hos dem( de kunde inte ge bättre pris eftersom de var tvungna att "hyra" plats i Telias central). Vid kontakt med dem sa jag " Jag har en avtal med Telia på deras telefoni pga av ett mobilköp. Jag vill inte ha ett avtal med er om inte detta går att bryta. '
"Det kollar vi" sa de. Efter en månad anlände modem och besked om inkopplingsdatum.
Perfekt tänkte jag ända tills första vanliga teleräkningen kom från telia. 150 kr/ mån i "straffavg" för mitt avhopp från gällande avtal. Så nu betalar jag 349 + 150 kr/ månad för mitt 8 mb bredband. Gissa vad som åker i papperskorgen när avtalet med Glocalnet går ut.
Att jag hade ett avtal med Telia visste jag så ingen skugga ska falla på dem. Men jag var tydlig i mina kontakter (trodde jag) med Glocalnet att om inte avtalet med Telia kunde brytas kostnadsfritt så var jag inte intresserad.
Men vad är jag för slöpropp som inte bara kontaktar Glocalnet och ber dem fara och flyga...
Jo.. tid, ork och engagemang saknas och jag tror är en medveten strategi från dessa leverantörers sida att de, på samma sätt som bokklubbar, receptsamlingar, cd-spelsklubbar osv, räknar med att man inte orkar bry sig alternativt glömmer bort att hålla koll. Eller är jag bara en sur och trög norrlänning som inte orkar engagera mig.
Nej jag tror faktiskt också att Telia kommer att få mina pengar även i bredbandsfrågan.
Ge oss tillbaka de oranga Duetterna med matdosvärmare....
En Kobratelefon med nummerskiva....(m. livstidsgaranti)
Logotypen med blixtarna på....
/lob
ps: Till Glocalnets försvar ska sägas att bredbandet funkat klockrent från sekund 1 och inte strulat en enda gång ds
psps. Dessutom får jag en räkning för uppringt modemsurf varje månad som jag inte har använt. Inte heller det orkar jag bry mig i dsds
Ännu en Glocalnethistoria:
Skulle skaffa bredband.
Glocalnet låg bäst till i pris för 8mb. 349 kr/mån med förval hos dem( de kunde inte ge bättre pris eftersom de var tvungna att "hyra" plats i Telias central). Vid kontakt med dem sa jag " Jag har en avtal med Telia på deras telefoni pga av ett mobilköp. Jag vill inte ha ett avtal med er om inte detta går att bryta. '
"Det kollar vi" sa de. Efter en månad anlände modem och besked om inkopplingsdatum.
Perfekt tänkte jag ända tills första vanliga teleräkningen kom från telia. 150 kr/ mån i "straffavg" för mitt avhopp från gällande avtal. Så nu betalar jag 349 + 150 kr/ månad för mitt 8 mb bredband. Gissa vad som åker i papperskorgen när avtalet med Glocalnet går ut.
Att jag hade ett avtal med Telia visste jag så ingen skugga ska falla på dem. Men jag var tydlig i mina kontakter (trodde jag) med Glocalnet att om inte avtalet med Telia kunde brytas kostnadsfritt så var jag inte intresserad.
Men vad är jag för slöpropp som inte bara kontaktar Glocalnet och ber dem fara och flyga...
Jo.. tid, ork och engagemang saknas och jag tror är en medveten strategi från dessa leverantörers sida att de, på samma sätt som bokklubbar, receptsamlingar, cd-spelsklubbar osv, räknar med att man inte orkar bry sig alternativt glömmer bort att hålla koll. Eller är jag bara en sur och trög norrlänning som inte orkar engagera mig.
Nej jag tror faktiskt också att Telia kommer att få mina pengar även i bredbandsfrågan.
Ge oss tillbaka de oranga Duetterna med matdosvärmare....
En Kobratelefon med nummerskiva....(m. livstidsgaranti)
Logotypen med blixtarna på....
/lob
ps: Till Glocalnets försvar ska sägas att bredbandet funkat klockrent från sekund 1 och inte strulat en enda gång ds
psps. Dessutom får jag en räkning för uppringt modemsurf varje månad som jag inte har använt. Inte heller det orkar jag bry mig i dsds
JAAAAAAAAAAAAAA. Det otroliga har hänt. Två veckor gick men inte ett ljud hördes från Glocalnet, så jag ringde konsumentrådgivaren som vi hade kommit överens om. Hon skulle då genast kontakta dem per telefon och, hör och häpna, idag ringde det en vettig människa från Glocalnet och bad om ursäkt för alla fel som de har gjort och hon beklagade också att kundtjänsten hade varit så oförstående och arrogant. Även uppsägningstiden som också erkändes felaktig togs bort liksom kostnaden för modemet.Lidman skrev:Har idag träffat konsumentrådgivaren igen som tycker att hela den här cirkusen är helt absurd. Hon har skrivit ett brev till Glocalnet igen och begär ett skriftligt svar från dem där hon kräver att uppsägningstiden tas bort och att månadskostnaden justeras till den avtalade. Hon kräver också att kostnaden för modemet raderas.
Om jag inte har hört nåt på två veckor så skulle jag kontakta henne igen. Så nu får vi väl se vad som händer. Det är helt ofattbart att det finns såna här tragiska företag.
// Lidman
Så allting löste sig till slut, synd bara att det ska ta så lång tid för vissa företag att erkänna sina misstag och att man ska behöva gå till konsumentrådgivaren eller, i vissa fall ännu längre, innan de får upp ögonen.
// Lidman ;D
Grattis!
Jag har redan pratat med någon norsking för några månader sedan.
Jag har glocalnet sedan något år tillbaka och är jättenöjd.
Egentligen är det inte så konstigt att de håller i potientiella kunder med näbbar och klor. Även om det är oproffsigt i längden.
Jag tror att problemen uppstår när glocalnet inte får plats i telestationerna för att telia mobbar sina konkurrenter och så får vi kunder sitta emellan. det sista glocalnet vill är väl att förlora kunderna till telia, men vad kan de göra när telia lågprioriterar deras inkopplingar. Jag tror att det är ett generellt problem i branschen. Jag hade 'tur' och skaffade adsl innan telestationerna blev fulla.
Vilken tur att det löste sig m.hj.a. konsumentvägledaren.
Egentligen är det inte så konstigt att de håller i potientiella kunder med näbbar och klor. Även om det är oproffsigt i längden.
Jag tror att problemen uppstår när glocalnet inte får plats i telestationerna för att telia mobbar sina konkurrenter och så får vi kunder sitta emellan. det sista glocalnet vill är väl att förlora kunderna till telia, men vad kan de göra när telia lågprioriterar deras inkopplingar. Jag tror att det är ett generellt problem i branschen. Jag hade 'tur' och skaffade adsl innan telestationerna blev fulla.
Fagerborn skrev:Jag har redan pratat med någon norsking för några månader sedan.
Hej,vid våran kontakt med Telia meddelade dom att dom inte hade något att säga till om vilka operatörer som monterar in sina utrustningar i telestationerna.Alla operatörer kan göra detta i mån av plats och det var ingenting Telia kunde styra över.Hmmmm,det var iallafall det svar vi fick. :-/
Nja, det beror på vad man är ute efter. På mobilen och något extra telefonnummer man kör över ip-telefoni så duger tele2 helt okej. Deras kundtjänst är rätt bra, de verkar oftsat ge sig direkt när de har gjort något fel, även om det ibland krävs lite övertalning, typ "säg åt teknikern att det inte fungerar att ringa när telefonen lyssnar på kanal 62, men det går bra med t.ex. kanal 74", "öhh, va?", "säg bara så åt teknikern"... en stunds paus... "teknikern tackar väldigt mycket", felet på comviqnätet i trakten som varat ett par dagar fixat strax efteråtRoTe skrev:
De har dessutom aldrig skickat nån extra avgift för dröjsmålsränta eller påminnelsevgifter när jag inte orkat betala mobilräkningen, den är ändå bara på 63:-/mån (med specad räkning, 50:- var den utan specad räkning förr), när det inte varit nån annan räkning på just den månaden... (de flesta kommer varannan månad, kvartalsvis o.s.v. hit).
Det här har varit uppe i media förut, telia har dålig koll på viss kabeldragning i vissa växlar vilket gör att man inte "törs" rensa ut icke använda kablar, så det blir fullt i onöndangalento skrev:
Hehe, och månadshyran för att ha extra telefon, och monopolet på att sätta upp telejack o.s.v.? Nej tack, allt var inte bra förr i tidenlob skrev:
Jag löste motsvarande modemsurfräkningsproblem genom att ge morsan en gammal dator som hon fick modemsurfa med, och se till att telia skickade den räkningen till henne istället. Sen har hon skaffat bredband, jag har inte hört nåt mer om modemsurfräkningen, antar att hon betalar den fortfarande, det är dock bara en hundring om året eller nåt sånt...