Hej,

Vid en total utförsäljning hos en lokal handlare i fjol köpte jag en oanvänd Paslode IM300/75 (Den svarta äldre modellen), vilken jag sedan knappt kört alls, eftersom han som hjälpt mig att bygga kåken haft med en spikpistol som både han och jag använt då den varit på plats. Idag skall jag dock ta med den och brädfodra en del, eftersom varken vän eller andra maskinen finns att tillgå just nu.

Det jag undrar är hur mycket man ev. kan ta för en sådan maskin med laddare, batteri och 10 000 st 50mm galvad/förzinkad och räfflad bandad paslode spik?

Jag har väldigt dålig koll på den marknaden (köpte typ halva vårt framtida bohag i samma utförsäljning som pistolen och ~30 000 spik) och står i valet och kvalet om jag skall behålla den för att slippa låna pistol vid framtida brädning då det är en hel del sådant kvar, eller om det är bättre att kränga iväg den istället.

För övrigt renderar förhoppningsvis vårt husbyggande framåt en egen tråd i rätt forum när jag får tid att sammanställa något, då det blivit ofantligt med jobb och fortfarande är en hel del kvar - det är minst sagt "tur" att man gick in i det med en stor dos okunnighet och optimism, annars hade det aldrig påbörjats, men det är som sagt en helt annan - och lång - historia :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.