818 692 läst ·
30 244 svar
819k läst
30,2k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Jaha komma och skryta om antal inlägg efter bara 4 års medlemskap.SågspånPappspikEternit skrev:
Bilbo är ju bara ett äventyr med dvärgar från den fornnordiska mytologin.SågspånPappspikEternit skrev:
Egentligen ingen, det är en eller annan medlem som tycker det är för läskigt att läsa gamla isländska sagor och fornnordisk mytologi, och i stället väljer fegis-varianten: Tolkiens tämligen mjäkiga alster. En snubbe som Egil Skallagrimsson hade ju käkat både Tolkien och Bilbo till frukost! Och jag kan ju bara tänka mig vad Hallgerd i Njals Saga hade gjort med Tolkien och Bilbo om det blev något kvar när Egil var klar...
Dom riktigt mäktiga typerna i Tolkiens midgård är ju knappt med i Sagan om ringen eller Bilbo. Förutom Galadriel och Gandalf då.
Har du Ernsts telefonnummer?SågspånPappspikEternit skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Här kan du komma i kontakt med din idol:N Niq skrev:
info@ernstkirchsteiger.com
Han ger inte ut sitt nummer pga. att alla gubbar fullkomligt skulle ringa ned honom totalt..
Men jag har talat med Ernst om att du söker kontakt så det är ok för honom!
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 642 inlägg
Ursäkta så mycket, herr Snöflinga. Men jag har faktiskt ett högre reaktioner-per-inlägg-ratio än vad du har.N Niq skrev:
Om du har läst Havamal så vet du att Gandalf nämns som en av dvärgarna.N Niq skrev:
Ska du swisha honom också? Inte för att vara sån, men du riskerar att bli utsatt för bedrägerier om du håller på så, akta dig!N Niq skrev:
DetaljerSågspånPappspikEternit skrev:
Den har inte Tolkien skrivitSågspånPappspikEternit skrev:
Har han också öl att sälja❓SågspånPappspikEternit skrev:
Men jag behöver ju hans swischnummer. @SågspånPappspikEternit sa att han hade öl att sälja. Fast det är väl någon hemgjord öl bryggd på mystiska örter som han hittat på någons bakgård.Rejäl skrev: