P
T TypRätt skrev:
Va?! Har du nytvättad bil!
Har äger ingen bil eller har något körkort det tog farbror blå ifrån han förlängesedan!

Rejäl skrev:
Har äger ingen bil
Funkar bra med att låna grannens när han tittar bort!

Rejäl skrev:
eller har något körkort
Vad tillför ett sådant?

Rejäl skrev:
farbror blå ifrån han förlängesedan
Nu har du allt missuppfattat Rejält, men det är ju lite din grej förstås. Blåa farbröder käkar Karo som snacks mellan fågelflockarna.

• Haha
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Funkar bra med att låna grannens när han tittar bort!

Vad tillför ett sådant?

Nu har du allt missuppfattat Rejält, men det är ju lite din grej förstås. Blåa farbröder käkar Karo som snacks mellan fågelflockarna.
Jo tack vi som bott grannar med dig har fått erfara detta!

Missbruka inte mitt namn även om du är en van missbrukare av andra sorters berusningsmedel!

• Wow
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Det är viktigt att kunskap om humor annars blir det inte roligt.

N
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Gör det inte, @Niq ! Det är en fälla! Fattar du inte att du hamnar på en sån där skum Swish-lista nu! Hoppas du inte skrev något ogenomtänkt eller misstänkt i meddelanderutan...
Betyder det att jag blir utan öl nu ❓

• Ledsen
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Men hallå smurfar är faktiskt utrotningshotade

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
Betyder det att jag blir utan öl nu ❓
Nejdå swishen är öppen för dig❤️

N Niq skrev:
Och?

• Haha
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Har du nån länk eller annan källa som stöder detta?

FredrikR FredrikR skrev:
Det är viktigt att kunskap om humor annars blir det inte roligt.
Något stöd för det påståendet? Källa?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Hej,

Ny på BH och det här blir mitt första inlägg.

Har scrollat igenom den här tråden i typ 1 timme och vill nu veta för allmänbildning:

1. Vad har forumet för koppling till Sagan om ringen? 🤔

2. Vad är roundup?

3. Vad är plejd?

4. Finns det någon teoretisk situation som inte löses bäst med 14 långburk, en sänksåg från Festool, roundup, anmäla dolt fel, ringa auktoriserad elektriker eller en kombination av dessa? Vilken är viktigast? Typ testa först Xx sen xx?

Mer utifrån min nuvarande situation undrar jag:
Är det rimligt att det går på 800 000 att putsa om ett hus?
om jag som nybliven husägare helst investerar i korslaser för utomhusbruk eller ska satsa på något annat verktyg/maskin först? (sänksåg?)

• Haha
  • Gilla
Zsam och 1 till
  • Laddar…
N
J jonasskoglund skrev:
Hej,

Har scrollat igenom den här tråden i typ 1 timme och vill nu veta för allmänbildning:

2. Vad är roundup?

3. Vad är plejd?

4. Finns det någon teoretisk situation som inte löses bäst med 14 långburk, en sänksåg från Festool, roundup, anmäla dolt fel, ringa auktoriserad elektriker eller en kombination av dessa? Vilken är viktigast? Typ testa först Xx sen xx?

om jag som nybliven husägare helst investerar i korslaser för utomhusbruk eller ska satsa på något annat verktyg/maskin först? (sänksåg?)
Byt genast ut sänksågen mot en motorsåg

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
J jonasskoglund skrev:
1. Vad har forumet för koppling till Sagan om ringen?
Berättar vi när du skrivit 100 inlägg.

J jonasskoglund skrev:
2. Vad är roundup?
Gofika för en Balrog.

J jonasskoglund skrev:
3. Vad är plejd?
Väck inte @Nissens !

J jonasskoglund skrev:
4. Finns det någon teoretisk situation som inte löses bäst med 14 långburk,
14 LB löser allt!

J jonasskoglund skrev:
800 00 vad? Långburk??? Nej för dyrt!

J jonasskoglund skrev:
investerar i korslaser för utomhusbruk eller ska satsa på något annat verktyg/maskin först? (sänksåg?)
Sånt kan vi inget om. Kolla på något forum om husbyggnad!

Välkommen hit! Tror du kommer att trivas!

• Älska
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
J jonasskoglund skrev:
Hej,

2. Vad är roundup?

3. Vad är plejd?

Följer

J jonasskoglund skrev:
Hej,

Välkommen hit! Jag som har ett fyrsiffrigt antal dristar mig till att svara på dina frågor. Detta som följer är givetvis de rätta svaren:
J jonasskoglund skrev:

Egentligen ingen, det är en eller annan medlem som tycker det är för läskigt att läsa gamla isländska sagor och fornnordisk mytologi, och i stället väljer fegis-varianten: Tolkiens tämligen mjäkiga alster. En snubbe som Egil Skallagrimsson hade ju käkat både Tolkien och Bilbo till frukost! Och jag kan ju bara tänka mig vad Hallgerd i Njals Saga hade gjort med Tolkien och Bilbo om det blev något kvar när Egil var klar...
J jonasskoglund skrev:
2. Vad är roundup?
Att runda uppåt, som hantverkarna gör när de fakturerar.
J jonasskoglund skrev:
3. Vad är plejd?
På det här forumet finns två sorters medlemmar: de som är players och de som är plejd. Du lär snart få veta vilken sort du är!
J jonasskoglund skrev:
Vi ringer Ernst, naturligtvis! (Och fråga inte "Vilken Ernst?", det är ungefär som att fråga "Vilken Carola?". Att fråga "Vilken Kent?" är däremot väldigt relevant, eftersom det finns en medlem på forumet som inte har fattat skillnaden på paroditråden och alla de vanliga trådarna.)
J jonasskoglund skrev:
"Rimligt?" Det här är inte en semantik-tråd, tyvärr. 800 000? Jag hade sagt "Riv och bygg nytt!" alternativt "800 papp? Taget, men då får ni gömma undan aspesten oxå!".
Det är alltid motiverat att köpa ett nytt verktyg eller sju! Har du kollat vad de har på Lidl den här veckan?

• Älska
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.