818 985 läst ·
30 254 svar
819k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Funkar bra med att låna grannens när han tittar bort!Rejäl skrev:
Vad tillför ett sådant?Rejäl skrev:
Nu har du allt missuppfattat Rejält, men det är ju lite din grej förstås. Blåa farbröder käkar Karo som snacks mellan fågelflockarna.Rejäl skrev:
Jo tack vi som bott grannar med dig har fått erfara detta!Alfredo skrev:
Missbruka inte mitt namn även om du är en van missbrukare av andra sorters berusningsmedel!
Hej,
Ny på BH och det här blir mitt första inlägg.
Har scrollat igenom den här tråden i typ 1 timme och vill nu veta för allmänbildning:
1. Vad har forumet för koppling till Sagan om ringen? 🤔
2. Vad är roundup?
3. Vad är plejd?
4. Finns det någon teoretisk situation som inte löses bäst med 14 långburk, en sänksåg från Festool, roundup, anmäla dolt fel, ringa auktoriserad elektriker eller en kombination av dessa? Vilken är viktigast? Typ testa först Xx sen xx?
Mer utifrån min nuvarande situation undrar jag:
Är det rimligt att det går på 800 000 att putsa om ett hus?
om jag som nybliven husägare helst investerar i korslaser för utomhusbruk eller ska satsa på något annat verktyg/maskin först? (sänksåg?)
Har scrollat igenom den här tråden i typ 1 timme och vill nu veta för allmänbildning:
2. Vad är roundup?
3. Vad är plejd?
4. Finns det någon teoretisk situation som inte löses bäst med 14 långburk, en sänksåg från Festool, roundup, anmäla dolt fel, ringa auktoriserad elektriker eller en kombination av dessa? Vilken är viktigast? Typ testa först Xx sen xx?
om jag som nybliven husägare helst investerar i korslaser för utomhusbruk eller ska satsa på något annat verktyg/maskin först? (sänksåg?)
Byt genast ut sänksågen mot en motorsågJ jonasskoglund skrev:Hej,
2. Vad är roundup?
3. Vad är plejd?
Berättar vi när du skrivit 100 inlägg.J jonasskoglund skrev:
Gofika för en Balrog.J jonasskoglund skrev:
Väck inte @Nissens !J jonasskoglund skrev:
14 LB löser allt!J jonasskoglund skrev:
800 00 vad? Långburk??? Nej för dyrt!J jonasskoglund skrev:
Sånt kan vi inget om. Kolla på något forum om husbyggnad!J jonasskoglund skrev:
Välkommen hit! Tror du kommer att trivas!
FöljerJ jonasskoglund skrev:Hej,
2. Vad är roundup?
3. Vad är plejd?
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 644 inlägg
Välkommen hit! Jag som har ett fyrsiffrigt antal dristar mig till att svara på dina frågor. Detta som följer är givetvis de rätta svaren:J jonasskoglund skrev:
Egentligen ingen, det är en eller annan medlem som tycker det är för läskigt att läsa gamla isländska sagor och fornnordisk mytologi, och i stället väljer fegis-varianten: Tolkiens tämligen mjäkiga alster. En snubbe som Egil Skallagrimsson hade ju käkat både Tolkien och Bilbo till frukost! Och jag kan ju bara tänka mig vad Hallgerd i Njals Saga hade gjort med Tolkien och Bilbo om det blev något kvar när Egil var klar...J jonasskoglund skrev:
Att runda uppåt, som hantverkarna gör när de fakturerar.J jonasskoglund skrev:
På det här forumet finns två sorters medlemmar: de som är players och de som är plejd. Du lär snart få veta vilken sort du är!J jonasskoglund skrev:
Vi ringer Ernst, naturligtvis! (Och fråga inte "Vilken Ernst?", det är ungefär som att fråga "Vilken Carola?". Att fråga "Vilken Kent?" är däremot väldigt relevant, eftersom det finns en medlem på forumet som inte har fattat skillnaden på paroditråden och alla de vanliga trådarna.)J jonasskoglund skrev:
"Rimligt?" Det här är inte en semantik-tråd, tyvärr. 800 000? Jag hade sagt "Riv och bygg nytt!" alternativt "800 papp? Taget, men då får ni gömma undan aspesten oxå!".J jonasskoglund skrev:
Det är alltid motiverat att köpa ett nytt verktyg eller sju! Har du kollat vad de har på Lidl den här veckan?