kashieda kashieda skrev:
Mindre än 4 standardglas ger definitivt problem.
Med min standard räcker fyra glas bra!

Kvinna håller stor ölglas, tegelväggbakgrund, inomhus, fokuserad, servitris, avslappnad stämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Klart man kan!
Nu verkar ju TS tröttnat och lämnat tråden, borde du inte svarat tidigare om du nu visste svaret?

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nu verkar ju TS tröttnat och lämnat tråden, borde du inte svarat tidigare om du nu visste svaret?
Sorry! Missade helt färgfrågan. Jag har varit upptagen med att hjälpa TS med elcentralen. Visst är det normalt att det luktar lite bränt?

Tycker Aftonbladets klargörande klargjorde allt:
Socialstyrelsen klassade tidigare konsumtion som överstiger 14 standardglas per vecka för män och 9 standardglas för kvinnor som riskbruk, alltså 15 respektive 10 glas.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sorry! Missade helt färgfrågan. Jag har varit upptagen med att hjälpa TS med elcentralen. Visst är det normalt att det luktar lite bränt?
Det här känner jag igen, du behöver nått som heter Wacko, det pratas ofta om dessa i elforat.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
14 långburk är mer, fler och större än färre kortburk! Kom ihåg var ni hörde det först!
Men är det mer alkohol än en flaska Koskenkorva ❓

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det här känner jag igen, du behöver nått som heter Wacko, det pratas ofta om dessa i elforat.
Nån som är wacko menar du nog. Vem som helst från denna tråd borde duga! 😂

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nån som är wacko menar du nog. Vem som helst från denna tråd borde duga! 😂
Bespara mig personangrepp!
Du kommer förstå när polletten trillat ner!!

• Ledsen
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Det heter way to go.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Tycker Aftonbladets klargörande klargjorde allt:
Socialstyrelsen klassade tidigare konsumtion som överstiger 14 standardglas per vecka för män och 9 standardglas för kvinnor som riskbruk, alltså 15 respektive 10 glas.
Bra att de är tydliga med att 15 respektive 10 är en mer än 14 respektive 9. Själv tänker jag lura systemet och svepa 14 glas på en söndag och sedan 14 till på måndagen för att undvika det där riskbruket.

• Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
tommib
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hellre 14 långburk i handen än 1 kortburk i skogen. Gammalt ordspråk!
Klarar du 14 långburk i en hand? Det är jävlarimig imponerande! Brukar du servera på Oktoberfest?

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
att undvika det där riskbruket.
Det funkar inte. Mycket bättre är att blanda noga efter tillverkarens anvisning och använd direkt innan fixet torkar och skinnar sig. Blanda heller inte mer än att du gör av med på en halvtimma eller så. Är du bara noga är risken att kaklet lossnar minimalt.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Klarar du 14 långburk i en hand? Det är jävlarimig imponerande! Brukar du servera på Oktoberfest?
Man behöver inte ha så stora händer. Man kan trava dem.

tommib
Har du provat att trava 14 långburk?

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har du provat att trava 14 långburk?
Lava långburk?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.