819 291 läst ·
30 292 svar
819k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Fyll Hjälmaren med rabarber, kanske går att crispa fram en sort som är mixad med näckros? sedan får alla födda mellan 1955 och 2005 i uppdrag att införskaffa sig en doppvärmare på minst 1kW och ombesörja att den ligger i Hjälmaren från 6/6-2024 och är inkopplad från närmsta hönshus och sedan kan vi koka bort både Hjälmaren och sänka oxalsyran i rabarbernäckrosorna och sedan tillsätta ofantliga mängder mjöl (och senap?). Oklart hur vi gräddar detta sedan dock. Men bor inte längs Hjälmaren så det är faktiskt inte mitt bekymmer.kashieda skrev:
Är det inte ont om hönshus i trakten?T TypRätt skrev:Fyll Hjälmaren med rabarber, kanske går att crispa fram en sort som är mixad med näckros? sedan får alla födda mellan 1955 och 2005 i uppdrag att införskaffa sig en doppvärmare på minst 1kW och ombesörja att den ligger i Hjälmaren från 6/6-2024 och är inkopplad från närmsta hönshus och sedan kan vi koka bort både Hjälmaren och sänka oxalsyran i rabarbernäckrosorna och sedan tillsätta ofantliga mängder mjöl (och senap?). Oklart hur vi gräddar detta sedan dock. Men bor inte längs Hjälmaren så det är faktiskt inte mitt bekymmer.
Vattnet kan buteljeras och exporteras, det finns nog en miljard Indier som har sämre vatten.
Mjo, men jag vill ju främst lösa paj-problemet och se till att oxalsyran inte är för hög (samt att vi använder våtmarkscertifierad senap istället för socker).F fribygg skrev:
Har din Balrog en dokumenterad problematisk historik med oxalsyra skulle jag vara försiktig. Njursten på en Balrog har vid tidigare incidenter skapat stor förödelse. Är allt normalt men du ändå vill vara försiktig skulle jag rekommendera att avvakta till efter vi kokat hjälmaren några veckor i alla fall.
Har du nån bild/karta/ritning så vi bättre kan förstå hur du tänker.S Saelen skrev:
Svårt att avgöra med din knapphändiga information men jag gissar att Mälaren och därmed stockholmarnas vatten blir grumligt, vilket iofs kan vara en utmärkt anledning att buteljera Sommen och sälja till huvudstaden.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 239 inlägg
Är balrogen gravid bör du inte låta den äta mer än 250 kg hjälmaregös i veckan