736 030 läst ·
24 652 svar
736k läst
24,7k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Så många svåra ord efter all kaffegök... 😢FredrikR skrev:
Min tupp verkar skita i det. Eller så har han behörighet. 🤔FredrikR skrev:
Och jag som trodde det var bildade människor i denna tråd... 😱P Pin skrev:
"Att blanda gök innebär att göra en kaffegök, en kaffedrink som är en blandning av kaffe och brännvin (eller cognac). Traditionellt mäts mängden brännvin genom att lägga ett mynt i koppen, hälla på kaffe tills myntet inte syns, och sedan fortsätta hälla på sprit tills myntet syns igen."
Och kära vänner, spring nu inte ut i köket och koka kaffe, utan gå lugnt så ni inte spiller ut spriten på vägen!
Vet du om det funkar med swish?Alfredo skrev:
Och jag som trodde det var bildade människor i denna tråd... 😱
"Att blanda gök innebär att göra en kaffegök, en kaffedrink som är en blandning av kaffe och brännvin (eller cognac). Traditionellt mäts mängden brännvin genom att lägga ett mynt i koppen, hälla på kaffe tills myntet inte syns, och sedan fortsätta hälla på sprit tills myntet syns igen."
Och kära vänner, spring nu inte ut i köket och koka kaffe, utan gå lugnt så ni inte spiller ut spriten på vägen!
Vi är kontantfria sedan en tid tillbaka.
Jaha men nu kan jag inte ose den inre bilden (hade gärna varit obildad) av gök med han och hen och hon. Eller var det endast olika väderstreck för göken du syftade på?Alfredo skrev:
Och jag som trodde det var bildade människor i denna tråd... 😱