En parkeringsskylt med texten "Kurder 1 tim" framför en gul byggnad och skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Invandrare har får många speciella förmåner.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
M
Hallå allihopa! Nu börjar det bli kallare ute och jag börjar få ångest angående vinterns elräkningar. Skulle vilja ha tips på besparingar jag kan göra. Ska jag slå av huvudbrytaren några timmar per dag eller ska jag försöka fulkoppla ström från grannen Alla tips mottages tacksamt🙃

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Hallå allihopa! Nu börjar det bli kallare ute och jag börjar få ångest angående vinterns elräkningar. Skulle vilja ha tips på besparingar jag kan göra. Ska jag slå av huvudbrytaren några timmar per dag eller ska jag försöka fulkoppla ström från grannen Alla tips mottages tacksamt🙃
Följer

PS. Tror ni man kan få grannen att skaffa höns?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Ja om det är en ’hen’

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
M
Tror knappast att mina grannar kommer att skaffa höns så nåt hönshus får nog inte jag hjälp av. Eller var det tvärt om🤔

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Ja om det är en ’hen’
Fastän vi bor i hyresrätt, ordföranden i föreningen är en hårdnackad äldre herre med SD sympatier?

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
M
FredrikR FredrikR skrev:
Fastän vi bor i hyresrätt, ordföranden i föreningen är en hårdnackad äldre herre med SD sympatier?
Är det den håriga nacken eller sympatisera som är problemet?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Alltså du kan ha strömmen av några timmar per dag men ska det bli bra besparing måste det spridas över tiden. Vad du vill ha är en switchad brytare som slår av och på amperen med korta intervall. Produkten heter Plejd.

• Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M
P Pin skrev:
Alltså du kan ha strömmen av några timmar per dag men ska det bli bra besparing måste det spridas över tiden. Vad du vill ha är en switchad brytare som slår av och på amperen med korta intervall. Produkten heter Plejd.
Ploj?????? Låter som skoj. Är du en skojare?😏

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Om du inte har egen sysadmin!!

Aktiekursen talar sitt tydliga språk, man behöver inte kunna C++, S7 eller AC450! ☝️

• Arg
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Aktiekursen talar sitt tydliga språk, man behöver inte kunna C++, S7 eller AC450! ☝️
För, efter, inklusive , exklusive, eller med och utan ROT?

• Älska
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
För, efter, inklusive , exklusive, eller med och utan ROT?
Rot låter bra. Det går nog att elda med. Men jag funderar nog fortfarande på hur jag ska kunna komma åt grannens ström på enklaste sätt 🙃

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Men jag funderar nog fortfarande på hur jag ska kunna komma åt grannens ström på enklaste sätt
En kabel brukar användas, eller sladd om du så vill. I värsta fall får du väl knycka hans batterier, om du vågar med tanke på brandrisken.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
En kabel brukar användas, eller sladd om du så vill. I värsta fall får du väl knycka hans batterier, om du vågar med tanke på brandrisken.
Ja för fasen jag kopplar upp mig till elbilen hans. 🙂

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Ploj?????? Låter som skoj. Är du en skojare?😏
Jag är en riktig plejare.

• Gilla
Mrs November
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.