M Mrs November skrev:
Härligt att du är nöjd! Själv är jag "allergisk" mot vinter och snö. Tycker jag har för lång vinter där jag bor. Då November kommer vill jag göra som flyttfåglarna😎 Barfota i sandaler är min melodi!
Skulle helst slippa allt det vita som ibland kommer i kopiösa mängder. Huvvaligen!
Som barn och småbarnsförälder är snön att föredra. Mamma brukade tvätta min overall 2 gånger/ vinter för den luktade svett. Medan min storasyster tvättade hennes flickors overaller 2 gånger/ vecka pga smuts, de bodde i Kallhäll och Rotebro. Tack och lov hade de tvättpelare i badrummet och var inte beroende av tider i tvättstugan!!!! Men visst, snö på Midsommar var iofs en udda sak som man blev van vid!!! Som tonåring kunde det vara kul att ha snöbollskrig. Idag är jag inte lika lockad av tanken. Köld veckorna i mitten på februari med konstant under minus 20-25 var inte så kul att träna fotboll utomhus på lördagarna 10-13

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
M
S Sona2012 skrev:
Som barn och småbarnsförälder är snön att föredra. Mamma brukade tvätta min overall 2 gånger/ vinter för den luktade svett. Medan min storasyster tvättade hennes flickors overaller 2 gånger/ vecka pga smuts. Tack och lov hade de tvättpelare i badrummet och var inte beroende av tider i tvättstugan!!!! Men visst, snö på Midsommar var iofs en udda sak som man blev van vid!!! Som tonåring kunde det vara kul att ha snöbollskrig. Idag är jag inte lika lockad av tanken. Köld veckorna i mitten på februari med konstant under minus 20-25 var inte så kul att träna fotboll utomhus på lördagarna 10-13
Förklarar varför halva Kiruna har stugor i Piteområdet🙃 Där växte jag upp men lämnade så fort jag bara kunde pga utvecklad snöallergi😉 Det enda jag saknar är eskefeurat o storforsen men det är å andra sidan ett utflyktsmål sommartid.🥰

M
FredrikR FredrikR skrev:
Det beror helt enkelt på du är snickare. ☝️

Rabatter på dessa nivåer är endast möjligt för elektriker som förespråkar och säljer Plejd till allt och alla, och en annan rörkrökare.

Glöm inte mackan imorgon, med ägg. 🥚🐣
Varför ska nån fixa Alfredo rabatter? Är han inte stor nog att själv rensa ogräset?😏

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Varför ska nån fixa Alfredo rabatter?
Är vi inte här för att hjälpa varandra? 😢😢😢

• Älska
  • Arg
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
S
Alfredos tangorabatter ska ansas och möjligen vaxas, inte klippas

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
Är vi inte här för att hjälpa varandra? 😢😢😢
Visst! Men kom ihåg att man aldrig ska sätta bocken som trädgårdsmästare🤭

• Wow
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M
S Saelen skrev:
Alfredos tangorabatter ska ansas och möjligen vaxas, inte klippas
Menar du att han har rabatt på att lära sig tango?🤔

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Förklarar varför halva Kiruna har stugor i Piteområdet🙃 Där växte jag upp men lämnade så fort jag bara kunde pga utvecklad snöallergi😉 Det enda jag saknar är eskefeurat o storforsen men det är å andra sidan ett utflyktsmål sommartid.🥰
Vi hade stuga i trakten mitt emellan Piteå och Schtaaan, 41 resp 42 km stod det på skyltarna där man svängde av E4 i Åbyn. Storforsen är magnifik, närliggande Vidsel trevligt. Eskefeurat finns på Spotify om man inte kan/ vill ta sig till en spelning!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
M Mrs November skrev:
Menar du att han har rabatt på att lära sig tango?🤔
Ibland blir man sådär trött…

• Ledsen
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Visst! Men kom ihåg att man aldrig ska sätta bocken som trädgårdsmästare🤭
Nej bocken brinner bara upp.

• Haha
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M
S Saelen skrev:
Ibland blir man sådär trött…
Tango livar upp! Eller så går man ut i trädgården o rensar rabatter frisk luft livar upp. Även ett och annat hemmaprojekt kan ge mer energi än det tar. 🙂

Alfredo Alfredo skrev:
Nej bocken brinner bara upp.
Ner..
Nog brinner bocken ner?
Iaf på våra nyhetssändningar. 🤷

• Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M Mrs November skrev:
Tango livar upp! Eller så går man ut i trädgården o rensar rabatter frisk luft livar upp. Även ett och annat hemmaprojekt kan ge mer energi än det tar. 🙂
Är du finska??

• Wow
Mrs November
  • Laddar…
M
FredrikR FredrikR skrev:
Är du finska??
Nä men jag badar gärna bastu🙂

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
S
Tango är bara en vertikal aktivitet för ett horisontellt begär

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.