819 738 läst ·
30 324 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Som barn och småbarnsförälder är snön att föredra. Mamma brukade tvätta min overall 2 gånger/ vinter för den luktade svett. Medan min storasyster tvättade hennes flickors overaller 2 gånger/ vecka pga smuts, de bodde i Kallhäll och Rotebro. Tack och lov hade de tvättpelare i badrummet och var inte beroende av tider i tvättstugan!!!! Men visst, snö på Midsommar var iofs en udda sak som man blev van vid!!! Som tonåring kunde det vara kul att ha snöbollskrig. Idag är jag inte lika lockad av tanken. Köld veckorna i mitten på februari med konstant under minus 20-25 var inte så kul att träna fotboll utomhus på lördagarna 10-13M Mrs November skrev:
Förklarar varför halva Kiruna har stugor i Piteområdet🙃 Där växte jag upp men lämnade så fort jag bara kunde pga utvecklad snöallergi😉 Det enda jag saknar är eskefeurat o storforsen men det är å andra sidan ett utflyktsmål sommartid.🥰S Sona2012 skrev:Som barn och småbarnsförälder är snön att föredra. Mamma brukade tvätta min overall 2 gånger/ vinter för den luktade svett. Medan min storasyster tvättade hennes flickors overaller 2 gånger/ vecka pga smuts. Tack och lov hade de tvättpelare i badrummet och var inte beroende av tider i tvättstugan!!!! Men visst, snö på Midsommar var iofs en udda sak som man blev van vid!!! Som tonåring kunde det vara kul att ha snöbollskrig. Idag är jag inte lika lockad av tanken. Köld veckorna i mitten på februari med konstant under minus 20-25 var inte så kul att träna fotboll utomhus på lördagarna 10-13
Varför ska nån fixa Alfredo rabatter? Är han inte stor nog att själv rensa ogräset?😏FredrikR skrev:
Vi hade stuga i trakten mitt emellan Piteå och Schtaaan, 41 resp 42 km stod det på skyltarna där man svängde av E4 i Åbyn. Storforsen är magnifik, närliggande Vidsel trevligt. Eskefeurat finns på Spotify om man inte kan/ vill ta sig till en spelning!M Mrs November skrev: