Alfredo Alfredo skrev:
Ingen aspest??? 😢😢😢
Jo, det är en självklar ingrediens. Därav första delen av namnet, Evig!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag har fått en P-bot fastän jag satt kvar i bilen! Får det verkligen gå till så här?

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag har fått en P-bot fastän jag satt kvar i bilen! Får det verkligen gå till så här?
Varför satt du och såsade i bilen istället för att göra något nyttigt? Ut och hugg ved med dig din latmask!

• Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför satt du och såsade i bilen istället för att göra något nyttigt? Ut och hugg ved med dig din latmask!
Jag satt och scrollande i EasyPark och tittade på kattvideos.

• Haha
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har brukat gått över grannens tomt när jag ska till sopåtervinningen, på senare tid har jag tagit med mig Bärra i koppel.
Nu har grannen skaffat chinchillor och nu hävdar hen att jag inte längre får gena över hens mark.

Kan jag beropa dolt fel, eller hävd?

Chinchillorna är 2½ år gamla och har stamtavla, jag har inte namnen framför mig men kan ta reda på det om ni tror att det ökar mina chanser att få återvinna mitt avfall likt tidigare.
Om Bärra tittar rakt fram och alltid har gjort det så kan du åberopa HÄvD. Hållbar utveckling trumpfar dessutom alltid en tomtplatsavgränsning, så det går inte att hindra dig från att återvinna med mindre än att fastighetens gränser bestäms på nytt.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
så det går inte att hindra dig från att återvinna
Hur återvinner man grannfastigheten? Funkar kärnvapen?

Alfredo Alfredo skrev:
Hur återvinner man grannfastigheten? Funkar kärnvapen?
Man kan göra som jag och återvinna en jordkällare som bostad. Jag hyr ut en gammal jordkällare i blåbetong till en familj jag träffade på semestern. Igår kom kommunens mätenhet tillsammans med tullverket och någon från arbetsförmedlingen och letade efter en radonmätning. Jag hade ingen och sedan mätte de mina inneboendes öron. Idag fick jag en faktura på 500 000 som dessutom var daterad 2012. Får tullverket verkligen leta efter radon och måste man mäta öron för det? Och måste jag betala fakturan? Den är ju så gammal och jag tycker att man borde ha fakturerat tidigare i sådana fall.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
N
Man kan göra som jag och återvinna en jordkällare som bostad. Jag hyr ut en gammal jordkällare i blåbetong till en familj jag träffade på semestern. Igår kom kommunens mätenhet tillsammans med tullverket och någon från arbetsförmedlingen och letade efter en radonmätning. Jag hade ingen och sedan mätte de mina inneboendes öron. Idag fick jag en faktura på 500 000 som dessutom var daterad 2012. Får tullverket verkligen leta efter radon och måste man mäta öron för det? Och måste jag betala fakturan? Den är ju så gammal och jag tycker att man borde ha fakturerat tidigare i sådana fall.
Troll

• Älska
Henningelvis
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Funkar kärnvapen?
Ja

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ja
Följer

Så himla typiskt myndighetsfascist-Sverige!!!! Jag tycker att vi visar vårt missnöje med mätnings- och fakturerings-förtrycket genom att knyta våra nävar extra hårt i byxfickan!!!!

• Älska
Henningelvis
  • Laddar…
N Niq skrev:
Troll
Det sa skatteverket också. Men mina kompisar i grupperna på nätet håller inte med. Sedan tycker jag att det är okonstruktivt att ropa på trollen. Har du någon input i fråge ställningen? Vems är ansvaret egentlig en?

N
Det sa skatteverket också. Men mina kompisar i grupperna på nätet håller inte med. Sedan tycker jag att det är okonstruktivt att ropa på trollen. Har du någon input i fråge ställningen? Vems är ansvaret egentlig en?
Ansvaret är alltid någon annans.
Men vi måste börja från början. Vart var du på semester när du träffade dina hyresgäster❓

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ansvaret är alltid någon annans.
Men vi måste börja från början. Vart var du på semester när du träffade dina hyresgäster❓
I Flensburg.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
N
I Flensburg.
Ok så är dina hyresgäster från Flen ❓

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.