819 708 läst ·
30 324 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 648 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 2 175 inlägg
Om Bärra tittar rakt fram och alltid har gjort det så kan du åberopa HÄvD. Hållbar utveckling trumpfar dessutom alltid en tomtplatsavgränsning, så det går inte att hindra dig från att återvinna med mindre än att fastighetens gränser bestäms på nytt.FredrikR skrev:
Har brukat gått över grannens tomt när jag ska till sopåtervinningen, på senare tid har jag tagit med mig Bärra i koppel.
Nu har grannen skaffat chinchillor och nu hävdar hen att jag inte längre får gena över hens mark.
Kan jag beropa dolt fel, eller hävd?
Chinchillorna är 2½ år gamla och har stamtavla, jag har inte namnen framför mig men kan ta reda på det om ni tror att det ökar mina chanser att få återvinna mitt avfall likt tidigare.
Renoverare
· Uppsala
· 2 175 inlägg
Man kan göra som jag och återvinna en jordkällare som bostad. Jag hyr ut en gammal jordkällare i blåbetong till en familj jag träffade på semestern. Igår kom kommunens mätenhet tillsammans med tullverket och någon från arbetsförmedlingen och letade efter en radonmätning. Jag hade ingen och sedan mätte de mina inneboendes öron. Idag fick jag en faktura på 500 000 som dessutom var daterad 2012. Får tullverket verkligen leta efter radon och måste man mäta öron för det? Och måste jag betala fakturan? Den är ju så gammal och jag tycker att man borde ha fakturerat tidigare i sådana fall.Alfredo skrev:
TrollHenningelvis skrev:
Man kan göra som jag och återvinna en jordkällare som bostad. Jag hyr ut en gammal jordkällare i blåbetong till en familj jag träffade på semestern. Igår kom kommunens mätenhet tillsammans med tullverket och någon från arbetsförmedlingen och letade efter en radonmätning. Jag hade ingen och sedan mätte de mina inneboendes öron. Idag fick jag en faktura på 500 000 som dessutom var daterad 2012. Får tullverket verkligen leta efter radon och måste man mäta öron för det? Och måste jag betala fakturan? Den är ju så gammal och jag tycker att man borde ha fakturerat tidigare i sådana fall.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 648 inlägg
Så himla typiskt myndighetsfascist-Sverige!!!! Jag tycker att vi visar vårt missnöje med mätnings- och fakturerings-förtrycket genom att knyta våra nävar extra hårt i byxfickan!!!!Henningelvis skrev:
Man kan göra som jag och återvinna en jordkällare som bostad. Jag hyr ut en gammal jordkällare i blåbetong till en familj jag träffade på semestern. Igår kom kommunens mätenhet tillsammans med tullverket och någon från arbetsförmedlingen och letade efter en radonmätning. Jag hade ingen och sedan mätte de mina inneboendes öron. Idag fick jag en faktura på 500 000 som dessutom var daterad 2012. Får tullverket verkligen leta efter radon och måste man mäta öron för det? Och måste jag betala fakturan? Den är ju så gammal och jag tycker att man borde ha fakturerat tidigare i sådana fall.
Renoverare
· Uppsala
· 2 175 inlägg
Ansvaret är alltid någon annans.Henningelvis skrev:
Men vi måste börja från början. Vart var du på semester när du träffade dina hyresgäster❓
Renoverare
· Uppsala
· 2 175 inlägg