819 746 läst ·
30 324 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Har brukat gått över grannens tomt när jag ska till sopåtervinningen, på senare tid har jag tagit med mig Bärra i koppel.
Nu har grannen skaffat chinchillor och nu hävdar hen att jag inte längre får gena över hens mark.
Kan jag beropa dolt fel, eller hävd?
Chinchillorna är 2½ år gamla och har stamtavla, jag har inte namnen framför mig men kan ta reda på det om ni tror att det ökar mina chanser att få återvinna mitt avfall likt tidigare.
Nu har grannen skaffat chinchillor och nu hävdar hen att jag inte längre får gena över hens mark.
Kan jag beropa dolt fel, eller hävd?
Chinchillorna är 2½ år gamla och har stamtavla, jag har inte namnen framför mig men kan ta reda på det om ni tror att det ökar mina chanser att få återvinna mitt avfall likt tidigare.
Vet du inte vad din granne har för kön förstår jag att denne lackar ur! Jag föreslår att du bjuder över grannen på bastu med lite LB och försöker klura ut detta. Av hävd fungerar relationer bättre om man åtminstone känner varandra en aning. Ska ni vara riktigt otidsenliga så avsluta med ett dopp i poolen.FredrikR skrev:
Och använd för f-n inte Bärra som ett attackvapen! Rabiessmittade rottisar passar betydligt bättre till detta än en gullig pälsboll!
Det är väl lämpligt att ställa containrarna på granntomten i fortsättningen så ni inte behöver gå så långt?FredrikR skrev:
Jag skulle vilja hävda att för små sopkärl placerade för långt bort innebär att man likafullt bränner allt i vedpannan istället för att sortera ut smörjfettet och göra såpa av det.