820 967 läst ·
30 459 svar
821k läst
30,5k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Medlem
· Halland
· 4 524 inlägg
Broder! Kör du också med SSD? Jag trodde vi var ett utdöende släkte, vi som fortfarande har mekbara datorer. Själv kör jag MacBook 13 från 2012 med i5, lågupplöst skärm och en 128GB SSD. Året efter kom ju de däringade specialdiskarna. Har hört att det numera finns PCI Expressanslutna diskar men det är nog bara en övergående trend, lite som men Li-Ionbatterier, överliggande kamaxlar och skivbromsar.FredrikR skrev:
Vad har du för hastighet, eller din tekniker?A Anders_Nilsson skrev:Broder! Kör du också med SSD? Jag trodde vi var ett utdöende släkte, vi som fortfarande har mekbara datorer. Själv kör jag MacBook 13 från 2012 med i5, lågupplöst skärm och en 128GB SSD. Året efter kom ju de däringade specialdiskarna. Har hört att det numera finns PCI Expressanslutna diskar men det är nog bara en övergående trend, lite som men Li-Ionbatterier, överliggande kamaxlar och skivbromsar.
Nu hänger jag inte med i alla facktermer: lejonbatteri, espressodisk, SSU, 128 glassar, BMW elbil, yadayadaA Anders_Nilsson skrev:Broder! Kör du också med SSD? Jag trodde vi var ett utdöende släkte, vi som fortfarande har mekbara datorer. Själv kör jag MacBook 13 från 2012 med i5, lågupplöst skärm och en 128GB SSD. Året efter kom ju de däringade specialdiskarna. Har hört att det numera finns PCI Expressanslutna diskar men det är nog bara en övergående trend, lite som men Li-Ionbatterier, överliggande kamaxlar och skivbromsar.
Läste om att man enkelt kan stoppa in rassebär i burken iaf om det är sån OS i den.
Lycka till med datan!
Medlem
· Halland
· 4 524 inlägg
Hastighet? Macen säger 2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5. Sedan sitter det 16GB DDR3 1600MHz. Eller vilken hastighet menar du?FredrikR skrev:
Vad gäller bredbandet får jag trådlöst med den inbyggda N-adaptern:
Nedladdning
93,11Mbit/s
Uppladdning
68,90Mbit/s
Svarstid
3,70ms
Men då sitter jag 10 meter från en TP-LINK meshrouter som är ansluten till Zyxel huvudroutern så det slöar ner en del. Har tidigare fått 950 Mbit med trådat.
Har Bahnhof höjt din avgift också, eller är det bara här i Dalarna?A Anders_Nilsson skrev:Hastighet? Macen säger 2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5. Sedan sitter det 16GB DDR3 1600MHz. Eller vilken hastighet menar du?
Vad gäller bredbandet får jag trådlöst med den inbyggda N-adaptern:
Nedladdning
93,11Mbit/s
Uppladdning
68,90Mbit/s
Svarstid
3,70ms
Men då sitter jag 10 meter från en TP-LINK meshrouter som är ansluten till Zyxel huvudroutern så det slöar ner en del. Har tidigare fått 950 Mbit med trådat.
Medlem
· Halland
· 4 524 inlägg