F fribygg skrev:
Men är det lagligt?
Om du jobbar gratis och jag säljer dina tjänster dyrt borde allt vara frid och fröjd;)
Ja barnen får ju ingen eller så lite lön så det räknas inte som arbete

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N
P Pin skrev:
Jag har hört att man inte bör använda barnarbetare då dom har svårt att leverera bra kvalité.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Vi har ingen minimilön i Sverige såvitt jag vet.

N Niq skrev:
Jag har hört att man inte bör använda barnarbetare då dom har svårt att leverera bra kvalité.
Elakt prat ska du inte lyssna på.

N Niq skrev:
Så var det under en tid. För länge sedan var barn vana att arbeta hårt. Sedan kom epoken när kanske du själv växte upp när barn inte skulle arbeta och därför sjönk kvaliteten. Numera är kvaliteten på uppåtgående igen. Om jag redan på anställningsintervjun ser att mamma är med vet jag att barnet är curlat och föräldrarna kommer att arbeta gratis i bakgrunden som kvalitetsansvariga.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vi har ingen minimilön i Sverige såvitt jag vet.
Så är det och partytricket är att det är vänstern som driver detta. Då barnen är minderåriga kan de inte ingå avtal med facket heller.

P Pin skrev:
Då barnen är minderåriga kan de inte ingå avtal med facket heller.
Jo det tror jag, är rätt så säker på att föreningsfriheten tillåter ungar att gå med i facket, ett parti, kyrka eller annan förening. Om ungen driver verksamhet med anställd(a) skulle jag tro att det går att teckna avtal med facket för bolaget också.

N Niq skrev:
är det ju bäst att betala investeringen med kreditkortet så man får återbäring också.
Betala gärna kreditkortsräkningen med ett annat kreditkort för maximal hävstångseffekt!

• Gilla
  • Haha
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
S
Jag kör med taktiken: hyr något, sälj vidare, skit i KFM

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jo det tror jag, är rätt så säker på att föreningsfriheten tillåter ungar att gå med i facket, ett parti, kyrka eller annan förening. Om ungen driver verksamhet med anställd(a) skulle jag tro att det går att teckna avtal med facket för bolaget också.
Nu kommer if metall tvångsansluta hela dagiset.

Kyrkan har undantagstillstånd då de döper in barnen i församlingen. Det är ett trick för att de ska betala kyrkoskatt när de blir arbetsföra. Och för att slippa sälja lotter. Kollekten är skattefri också. Och de har gratis korgossar.

Nej barnen driver ingen verksamhet jag anställer dem i gigekonomin.

S Saelen skrev:
Jag kör med taktiken: hyr något, sälj vidare, skit i KFM
Låna någon annans grejer om kfm vill utmäta.

Alfredo Alfredo skrev:
Betala gärna kreditkortsräkningen med ett annat kreditkort för maximal hävstångseffekt!
Jag kör med autogiro så jag slipper betala räkningarna

• Älska
kashieda
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Va får man en räkning från kreditkortsföretaget❓

N
F fribygg skrev:
Starta en egen fackförening och ett eget företag sen går ni konflikt med varandra. Din fackförening betalar pengar åt dig för arbetsmarknadskonflikt. Det är tydligen skattefritt

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Va får man en räkning från kreditkortsföretaget❓
En av de mindre kända nackdelarna. Men betalar man med ett annat kreditkort svider det inte så mycket.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.