820 940 läst ·
30 457 svar
821k läst
30,5k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Så var det under en tid. För länge sedan var barn vana att arbeta hårt. Sedan kom epoken när kanske du själv växte upp när barn inte skulle arbeta och därför sjönk kvaliteten. Numera är kvaliteten på uppåtgående igen. Om jag redan på anställningsintervjun ser att mamma är med vet jag att barnet är curlat och föräldrarna kommer att arbeta gratis i bakgrunden som kvalitetsansvariga.N Niq skrev:
Jo det tror jag, är rätt så säker på att föreningsfriheten tillåter ungar att gå med i facket, ett parti, kyrka eller annan förening. Om ungen driver verksamhet med anställd(a) skulle jag tro att det går att teckna avtal med facket för bolaget också.P Pin skrev:
Nu kommer if metall tvångsansluta hela dagiset.F fribygg skrev:
Kyrkan har undantagstillstånd då de döper in barnen i församlingen. Det är ett trick för att de ska betala kyrkoskatt när de blir arbetsföra. Och för att slippa sälja lotter. Kollekten är skattefri också. Och de har gratis korgossar.
Nej barnen driver ingen verksamhet jag anställer dem i gigekonomin.
Starta en egen fackförening och ett eget företag sen går ni konflikt med varandra. Din fackförening betalar pengar åt dig för arbetsmarknadskonflikt. Det är tydligen skattefrittF fribygg skrev: