På sidan du länkar till står det att det är 6 mm MDF. Sådan pärlspontpanel går att köpa på många byggvaruhus tex K-rauta.

jo, i och för sig, men jag gillade att det var "fejk-ådror" på sponten på den sidan :)
Dessutom färdigmålat och klart. Det borde ju finnas tycker jag....men var...

Har aldrig hört om innerpanel i plast, (förutom badrumsskivorna då). Plastpanel för utebruk vet jag finns och det sitter på var och varannat hus i US...bara fram med högrtyckstvätten så är "ommålningen" klart på en kvart. Dock tycker jag det är fult och livlöst....
Har du sökt eller frågat någon handlare kring detta?
//H

Kolla mått/vikt på det du behöver och sedan kan du söka på fraktjakt.se för att få en uppfattning om kostnad att ta hem från UK.
Men MDF är mycket lätt att måla på och det gör ju ytan livfull med en bra snickerifärg. Jag tror du blir besviken om du köper industrilackerat.

Gud vad gräsligt!

bath4.jpg

alltså, vad säger man. amerikanarna...

Måste vara äkta plast.

Protte

Tack Stefan!
Tack för du tog dig tid att lägga upp den utmärkta bilden zsimpey, den var kanon!
JA, det finns mycket som kan verka dött, livlöst och gräsligt. I dessa moderna tider då vi blaskar i bad och duschrum och försäkrings byggregler gör att en vision om pärlspont i badrummet inte behöver betyda målat trä-pärlspont !!

Redigerat:
Smaken är som baken...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.