1 743 318 läst ·
5 732 svar
1743k läst
5,7k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Har du själv reflekterat över vad du grundar det på?D Daniel 109 skrev:
Vi som varit med ett här tag har ju sett att du gång på gång får problem just för att du inte citerar. Det blir ofta svårt att veta vad du kommenterar och vem du skriver till, och denna gången hittar du inte ens själv vad det var du kommenterade… 🙄
Så, ditt påstående är motbevisat av dig själv. 😂😂
Och det har skapats ett antal onödiga inlägg inklusive mitt grundat på det faktum att en halsstarrig Daniel vägrar citera motiverat på en regel som ska följas istället för att använda sunt förnuft.Nissens skrev:
Sunt förnuft och regler passar sällan ihop, jag försöker använda förnuftet.
Individen refererar till mjukvarufunktioner som inte finns på BH så det blir en nonsensdiskussion. Individen är skolad på elektronikforumet där man har stympat forumSW (phpBB) genom att det tekniskt inte går att citera föregående inlägg, något som fungerar för det mesta på en liten lågtrafiksajt. På högtrafiksajter blir det bara kaos när man inte tydligt refererar till den man svarar. På BH kan det i enstaka fall komma upp till 3 inlägg emellan, på Flashback kan det komma 15 eller fler.Alfredo skrev:
Det handlar om att situationsanpassa sitt deltagande beroende på vilket forum man deltar i, något som kräver ett kryddmått av grundläggande social kompetens.
Det finns/fanns vissa personer som "konstant" raderade sina inlägg så fort den blev emotbevisad, så vissa personer citerar jag alltid även om ingen annan hinner skriva något mellan.D Daniel 109 skrev:
Om man inte citerade personen så blev tråden väldigt lustig.
D Daniel 109 skrev:
§ 5.13 CitatNissens skrev:
Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg. För många citat gör det svårare att följa diskussionen
I en tråd där det finns risk att det postas inlägg medan man skriver så kan det vara nödvändigt att citera även senaste inlägget.
Varför klistrade du in min fråga i ett annat sammanhang än den ställdes i????Demmpa skrev:
§ 5.13 Citat
Infoga bara citat när det är nödvändigt, dvs om det finns risk att man inte förstår vem du svarar med ditt inlägg. För många citat gör det svårare att följa diskussionen
I en tråd där det finns risk att det postas inlägg medan man skriver så kan det vara nödvändigt att citera även senaste inlägget.
Första gången jag råkar ut för en manipulering av inlägg, fult gjort! 😡
Här kommer påståendet och frågan i rätt sammanhang:
@Daniel 109 :
”Man tar inte bort inlägg med svar, man korrigerar dem med en förklaring.”
@Nissens
”Var hittar du den regeln?”
Jaha, en egenpåhittad regel då.D Daniel 109 skrev:
Tråden blir inte förstörd, men försämrad när man inte citerar. Det var vad du råkade ut för. Du gick vilse själv. 😊
Att inte citera är en utskriven regel.
Vet inte om du vill bli citerrad i frågan, men eftersom du citerar forumreglerna så skulle jag vilja tillägga:Demmpa skrev:
§ 5.13 Citat
1) Jag tycker att oavsett om man citerar eller ej så ska man skriva tydligt och begripligt. Ett inlägg ska gå att förstå, även efter att det citerats.
2) Citatfunktionen är jättebra då den länkar inlägg bakåt så man med några klick kan komma tillbaka till frågan som diskuteras i en sidodiskussion.
Eftersom många trådar får flera sidospår så tycker jag att, i de allra flesta fall, så gör citat det lättare att följa diskussionen.
Hur dubbelpostningar ska hanteras har jag ingen åsikt om men om någon påpekar att en dubbelpostning skett kanske den ska vara beredd att ta bort sitt eget inlägg också, annars är det väl ingen idé att påpeka. De flesta inser nog att de läser/tittar på samma SVT inlägg om de postas 2 ggr samma morron. 🤔
Bakåtlänkar borde alltid skapas automatiskt när man skriver en kommenter, även om man inte citerar.blackarrow skrev:
Det borde inte vara möjligt att radera inlägg (utom för en administratör, förstås). Man bör tänka efter innan man skriver och fundera på om man kan stå för det.Demmpa skrev:
Nu har diskussionen glidit över till något som borde avhandlas i en förbättringstråd. Finns det någon sådan redan?