334 läst ·
2 svar
334 läst
2 svar
Parkside PET 25 C3
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 576 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 576 inlägg
Köpte för en tid sedan en Parkside PET 25 C3 främst för att klamra tunna baksidor av masonit/mdf till diverse skåp och hyllor när dessa limmas på plats.
Medföljande klammer fungerade bra och när det var slut köpte jag Rapid 606 (art nr 40109527, 12mm klammer) och de fungerar väldigt dåligt. Har jag valt fel eller är detta ett känt problem? Vilka kort klammer fungerar med denna maskin?
Om det inte finns en lösning, vilken maskin/klammer rekommenderas?
Medföljande klammer fungerade bra och när det var slut köpte jag Rapid 606 (art nr 40109527, 12mm klammer) och de fungerar väldigt dåligt. Har jag valt fel eller är detta ett känt problem? Vilka kort klammer fungerar med denna maskin?
Om Du läser manualen så anges att klamrarna skall vara Typ 55 i längd 15-25mm. De finns på Amazon i flera fabrikat. Så köp t.ex Bosch och prövaM MathiasFr skrev:Köpte för en tid sedan en Parkside PET 25 C3 främst för att klamra tunna baksidor av masonit/mdf till diverse skåp och hyllor när dessa limmas på plats.
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 576 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 576 inlägg
Tittade i manualen och fann mycket riktigt klammer längd 15-25 mm. Läste igenom flera gånger både franska och tyska utan att finna typ 55. Av en slump tittade jag lite senare på figurerna,skisserna och där står det typ 55 ...
Bosch 16mm beställt. Provar på torsdag.
Tack poba53 !
Bosch 16mm beställt. Provar på torsdag.
Tack poba53 !
Klicka här för att svara