Vi har tänkt fixa till parketten då den på vissa ställen har nött av lacken och där märker man att trät under snabbt slits. Vi har hela tiden tänkt att man slipar av helt och gör det från grunden, men inser att det kommer bli dyrt och jäkligt bökigt även om jag gör det själv. Så funderar nu på om man kan göra det på ett enklare sätt och mera bättra på golvet? (Typ slipa med fint papper, men inte igenom lacken och bara köra bättringslager mer lack)
På de tre första bilderna är vardagsrummet. Där är skicket mycket bättre men har en del slitage (allmänt och från sladdande bobbycar bilar och välta legotorn).
I den intilliggande matplatsen har vi det mer grova slitaget på de sista två bilderna.
Vad tror ni var ska man lägga nivån på renoveringen?

• IMG_7192.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7193.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_7194.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_7195.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_7196.jpeg
    Skapa konto
Jag hade handslipat där du har bart trä och sedan lagt på lack. Med tanke på att golvet som helhet är så fint och de skadade delarna ännu få. Förmodligen en omgång lack lokalt på de bara ytorna och sedan en omgång över hela golvet.

S sistanamnetsomfungerade skrev:
Hur stor yta pratar vi om? Att slipa golv är ju förhållandevis billigt
Totalt ca 40 kvadrat. Lacken är dock inte billig. Plus att det är mitt i där vi håller till mest så ju längre tid projektet tar desto bökigare.

Du slipar och lackar hela det golvet på en helg utan problem. Ta ledigt på fredagen så har du gott om marginal.

Hyr slip, och se till att ha en mindre excenter och deltaslip för trängre utrymmen så.

Att slipa och lacka partiellt kommer inte bli bra.

• Gilla
sistanamnetsomfungerade
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.