Är det någon som har köpt eller har erfarenhet av http://www.swissfloors.se/ och deras parkettgolv?

Är det bra kavlité? Vågar man köpa det? Det säljs för halva priset om man uppger blocket annonskod.
 
Jag skulle vara väldigt tveksam till att handla där.Dåligt med företagsinfo på sidan. Inget organisationsnummer finns. Annons på blocket där ett annat företagsnamn står, granitkeramik.nu, också en webbsida utan uppgifter. Luktar skumt tycker jag. Eller åtminstone inte helt seriöst.
 
  • Gilla
Marypop68 och 3 till
  • Laddar…
V
P petka skrev:
Är det någon som har köpt eller har erfarenhet av [länk] och deras parkettgolv?

Är det bra kavlité? Vågar man köpa det? Det säljs för halva priset om man uppger blocket annonskod.
Blev det något inköp? Har också sett deras erbjudande..
 
  • Gilla
Zlobban
  • Laddar…
Nej inget köp. Upptäckte att det var ont om utrymme mellan altandörr som går inåt och golvet.
Behöver ett golv som är tunnare i tjocklek. Behöver eventuellt gå ned till 11-12mm då även underlagsfoamen bygger 2mm.
Då blir utbudet dåligt tyvärr. Har funderat på härdat trägolv tex. Bjelin plankgolv eller Parador Basic 11-5.
Någon som har erfarenhet av de golven?
 
S
B Bassrunner skrev:
Jag skulle vara väldigt tveksam till att handla där.Dåligt med företagsinfo på sidan. Inget organisationsnummer finns. Annons på blocket där ett annat företagsnamn står, granitkeramik.nu, också en webbsida utan uppgifter. Luktar skumt tycker jag. Eller åtminstone inte helt seriöst.
Precis. Inga köpvillkor, inget organisationsnummer eller företagsnamn. Telefonumret är oregistrerat. Inte direkt serlöst.
 
Lite missvisande att kalla det för parkett.
Laminatgolv är väl den rätta benämningen
 
Jag var parkettfantast tidigare, nu kör jag bara detta golvet.
Grym kvalitet.
 
J Jimmy-73 skrev:
Jag var parkettfantast tidigare, nu kör jag bara detta golvet.
Grym kvalitet.
Gammal tråd men testar. Är på g att eventuellt köpa ett parti med swissfloor på 100 m2, kan nog få det för ett bra pris. Hade du mer info om golv eller tillverkare?
 
F fastighetsskötaren skrev:
Gammal tråd men testar. Är på g att eventuellt köpa ett parti med swissfloor på 100 m2, kan nog få det för ett bra pris. Hade du mer info om golv eller tillverkare?
Skulle inte rekommendera, värdelös kvalitet. Jag är golvläggare.
 
  • Gilla
frityreldarn
  • Laddar…
J Jimmy-73 skrev:
Jag var parkettfantast tidigare, nu kör jag bara detta golvet.
Grym kvalitet.
Hur tycker du ytan är (känslan) och hur ”klapprigt” är det?
 
Jag har lagt detta golv ca 150m2. Rustas kvalitet slår den med hästlängder. Värsta golvet jag lagt i mitt liv. Finns hela tiden på auktion, Klaravik, ps auktion osv
 
Gammal tråd ..men har lagt golv till 4 lägenheter och 2 hus av denna golv. Kvalité av högsta grad. Så vet inte hur andra som påstås ha lagt denna golv säger annat.

Har även köpt massa kakel från swissflorr jätte fina plattor.


Vid ett tillfälle där det hade blivit vattenskador från element så vattnet har kommit nerifrån upp i ett kök. Hade kökstommarna blivit fuktskadad medans inga synliga skador på laminatgolvet.
 
  • Ljust laminatgolv med träådring och matt yta, beskrivet som hög kvalitet trots tidigare vattenskador på annat material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.