Hej,
Har precis rivit upp golv i kök, hall och vardagsrum.
I hall och kök låg det spånskiva ca 15mm och sen plastmatta på det och i vardagsrummet låg det en tjock parkett (kanske 20mm).
Jag vill nu lägga ny parkett över allt. Kan jag lägga den direkt på platonmattan?
Det låg som sagt parkett direkt på platonmattan nu vilket inte svikade eller lät men det var också en grövre variant. Den jag ska lägga nu är en 1stavig 14mm tjock.
Tror ni det går att lägga direkt på?
Eller bör jag köra foam och sen parkett?
Eller riva ut platonmattan och göra om allt?
Platonmattan har funnits där för att vädra ut nå kemikalier men enligt styrelse ska det vara helt lugnt nu att ta bort den.
Tacksam för svar.
Mvh
Har precis rivit upp golv i kök, hall och vardagsrum.
I hall och kök låg det spånskiva ca 15mm och sen plastmatta på det och i vardagsrummet låg det en tjock parkett (kanske 20mm).
Jag vill nu lägga ny parkett över allt. Kan jag lägga den direkt på platonmattan?
Det låg som sagt parkett direkt på platonmattan nu vilket inte svikade eller lät men det var också en grövre variant. Den jag ska lägga nu är en 1stavig 14mm tjock.
Tror ni det går att lägga direkt på?
Eller bör jag köra foam och sen parkett?
Eller riva ut platonmattan och göra om allt?
Platonmattan har funnits där för att vädra ut nå kemikalier men enligt styrelse ska det vara helt lugnt nu att ta bort den.
Tacksam för svar.
Mvh
Inge som kan hjälpa med detta?
Helt klart måste det vara skillnad på styvhet i 15 mm vs 20 mm .
Men tror inte platonmattan kommer att göra golvet sviktande .
Dock hade jag personligen lagt grålumppapp eller ngt som dämpar knarr / stegljud .
Men tror inte platonmattan kommer att göra golvet sviktande .
Dock hade jag personligen lagt grålumppapp eller ngt som dämpar knarr / stegljud .
Hej,
Toppen, tack för input!
Toppen, tack för input!