Hej!

I somras hade vi en firma här som slipade och lackade vårt 27 år gamla tre-stavs ekparkettgolv.
Efter någon vecka så märkte jag att hela golvet hade rest sig vid ena väggen, eftersom golvet svällt och det inte fanns tillräckligt med plats. Jag flyttade då på ett värmerör som låg mellan väggen och golvet och la det ovanpå golvet istället. Efter det fick golvet plats och allt såg bra ut.
Men för ett tag sedan så upptäckte vi att slitskiktet rest sig från den underliggande plankan på några ställen på samma del av golvet. Det är den mittre "staven" som blivit konkav och sticker upp ovanför resten av golvet. Det är svårt att se men när man känner med handen så skiljer det 1-2 mm. Är det någon som vet om detta är nåt man får räkna med efter golvslipning, eller kan golvfirman ha gjort något fel? Finns det nåt man kan göra förutom att byta golvet?

Jag tror att det kan bero på att firman som slipade golvet har använt vattenbaserat golvlack, är väl standard nu mera. Vattnet i lacken har fått ekstavarna att svälla och därmed har problemen uppstått. Tycker att du bör reklamera jobbet. Bhövs knappast en hel omslipning utan åtgärder vidtas där det behövs.

Tror du att det går att åtgärda utan att lägga om golvet? Det verkar som att ekstavarna släppt från den underliggande plankan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.