Trillade på parkettgolvet i vårt ny inköpta hus. Det blev ett stort hål! Skall ringa försäkringsbolaget, men jag är lite osäker på vad jag skall göra nu.
Parketten är lagd på reglar, faner 5 mm och parkett typ 7 mm. Skall jag misstänka ett dold fel?
Parketten är lagd på reglar, faner 5 mm och parkett typ 7 mm. Skall jag misstänka ett dold fel?
Mja...hade golvet varit från -39 hade du kunnat ha distriktsmästerskap i jenka för elefanter utan att det brakat, ser ut som ett modernare golv lagt på det gamla bjälklaget.
Jamen. Ett golv skall väl inte gå sönder sådär? Jag väger iofs 90 kg, men det var inga övernaturliga krafter direkt.
Sådant där golv med den tunna tjockleken ska ju inte ligga på reglar med spån mellan utan på ett stabilt underlag typ golvspånskiva, spontat virke eller betongplatta. Som det ser ut på bilden klarar golvet ju ingen punktbelastning. När du går på golvet sviktar det på andra ställen mellan reglarna eller är det stabilt? Sviktar det är ju det ett tecken på att det inte är som det ska.
Klicka här för att svara