1 195 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
parkett bekymmer
Har rivit en vägg i lägenheten och vill fortsätta in med samma parkett som jag har i köket i de andra rummet. Men "problemet" är att de är inte fjädern som ligger fritt utan noten, och hade tydligen sågat av en bit av noten med.
Så hur gör jag för att få de så snyggt som möjligt? Lägga en t-list i skarven eller kan man sammanfoga not mot not på något sätt kanske?
Tacksam för tips!
Så hur gör jag för att få de så snyggt som möjligt? Lägga en t-list i skarven eller kan man sammanfoga not mot not på något sätt kanske?
Tacksam för tips!
Not mot not borde väl gå, bara att tillverka något slags långt kex som du sätter mellan, kanske går med 5mm masonit?
Går det inte ta bort den biten där noten är borta, och börja ett lager längre in i köket. Finns ju viss risk för att du får olika nyans på golven, så det kanske är bättre att den skiftar mer "naturligt" där väggen stod innan, om det ser bra ut där.
Går det inte ta bort den biten där noten är borta, och börja ett lager längre in i köket. Finns ju viss risk för att du får olika nyans på golven, så det kanske är bättre att den skiftar mer "naturligt" där väggen stod innan, om det ser bra ut där.
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Är det stora rum så mår ju golven bra av att kunna röra sig lite, förstår ju att t-lister och trösklar kan bli dyrt, men det är ingen dum idé. Rent estetiskt är Edvulds tanke utmärkt, kanske behöver du öka på rörelsemarginalen mot dina vardagsrumsväggar.
Klicka här för att svara