2 883 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Parkera på landväg, juridiska problem?
Jag har läst nånstans om en person som lurade maps genom att cykla med typ 20 Android telefoner längs en väg.
Ganska snabbt lär detta ha plockats upp av maps som ett hinder.
Så du skulle kanske kunna prova nåt liknande för att se om det verkligen är Google maps fel, eller om folk lärt sig att vägen utanför dig är kortare / snabbare.
Ganska snabbt lär detta ha plockats upp av maps som ett hinder.
Så du skulle kanske kunna prova nåt liknande för att se om det verkligen är Google maps fel, eller om folk lärt sig att vägen utanför dig är kortare / snabbare.
Jag funderade på detta med men logistiken blev för tuff. Köpa 20 telefoner, regga 20 kontantkort, få allt att fungera och sedan cykla med allt detta...K Klass0n skrev:Jag har läst nånstans om en person som lurade maps genom att cykla med typ 20 Android telefoner längs en väg.
Ganska snabbt lär detta ha plockats upp av maps som ett hinder.
Så du skulle kanske kunna prova nåt liknande för att se om det verkligen är Google maps fel, eller om folk lärt sig att vägen utanför dig är kortare / snabbare.
Jag har sett "aktivism" i liknande situationer som har gett framgång:
Använd dig av Waze, se till att så många av grannarna som möjligt skaffar appen och börja rapportera olyckor, polis, vägarbeten och så vidare.
Dels går Waze's data direkt in till Google (de äger Waze), dels delas det data rätt friskt mellan de olika bolagen.
Dvs, du behöver inte ställa upp din egen bil för att rapportera in att det står ett fordon på vägen.
Visst, det kommer strax någon som rapporterar att det är borta, men du rapporterar då in igen och lägger till att det är vägskador, polis och översvämning etc.
Ju fler ni är som rapporterar denna typ av data för vägen, ju mindre flitigt rekommenderad kommer den att bli.
Detta har använts framgångsrikt i USA vid ett antal tillfällen när samhällen blivit upprörda över att rusningstrafiken letts in i villaområden utan någon egentlig juridisk möjlighet att åtgärda problemet.
Använd dig av Waze, se till att så många av grannarna som möjligt skaffar appen och börja rapportera olyckor, polis, vägarbeten och så vidare.
Dels går Waze's data direkt in till Google (de äger Waze), dels delas det data rätt friskt mellan de olika bolagen.
Dvs, du behöver inte ställa upp din egen bil för att rapportera in att det står ett fordon på vägen.
Visst, det kommer strax någon som rapporterar att det är borta, men du rapporterar då in igen och lägger till att det är vägskador, polis och översvämning etc.
Ju fler ni är som rapporterar denna typ av data för vägen, ju mindre flitigt rekommenderad kommer den att bli.
Detta har använts framgångsrikt i USA vid ett antal tillfällen när samhällen blivit upprörda över att rusningstrafiken letts in i villaområden utan någon egentlig juridisk möjlighet att åtgärda problemet.
Tack det ska jag testa. Vi är ett gäng grannar som är upprörda över situationen så det kan nog gå.Dowser4711 skrev:
Jag har sett "aktivism" i liknande situationer som har gett framgång:
Använd dig av Waze, se till att så många av grannarna som möjligt skaffar appen och börja rapportera olyckor, polis, vägarbeten och så vidare.
Dels går Waze's data direkt in till Google (de äger Waze), dels delas det data rätt friskt mellan de olika bolagen.
Dvs, du behöver inte ställa upp din egen bil för att rapportera in att det står ett fordon på vägen.
Visst, det kommer strax någon som rapporterar att det är borta, men du rapporterar då in igen och lägger till att det är vägskador, polis och översvämning etc.
Ju fler ni är som rapporterar denna typ av data för vägen, ju mindre flitigt rekommenderad kommer den att bli.
Detta har använts framgångsrikt i USA vid ett antal tillfällen när samhällen blivit upprörda över att rusningstrafiken letts in i villaområden utan någon egentlig juridisk möjlighet att åtgärda problemet.
Nej ska det prövas får det bli i samband med fest eller släktmiddag, inte kan man köpa 20 mobiler för nåt skit man läst på nätet!P Philipgbg skrev:
Man kanske får gå in och gräva i rättsfall och försöka luska ut vad praxis är här? Paragrafen lämnar ju väldigt mycket utrymme för tolkning och individuell bedömning. Kanske går att prata direkt med trafikpolisen också.P Philipgbg skrev:
Just detta att bilister alltid ska vara beredda att stanna för oväntade hinder på vägen lär innebära att den bilist som kör in i din parkerade bil anses skyldig till olyckan. Antagligen helt oväsentligt för skuldfrågan ifall din bil anses felparkerad eller ej. Kör man så fort att man inte hinner stanna för ett stillastående hinder på vägbanan gör man fel. Själv ser jag ofta bilar parkerade längs sådana vägar du beskriver. Polisen verkar inte bry sig om det då det ändå passerar en del polisbilar ibland. Nu på sommaren är det extra vanligt, turister som stannar på vägen och går ut och tittar på blommor/hästar/kor.P Philipgbg skrev:
Klicka här för att svara