Jag har också bott i ett parhus för många år sedan (med tomträtt). Det var jättefint när vi flyttade in. Efter något år flyttade grannen och en ny trevlig familj flyttade in. Frun blev arbetslös och gick hemma på dagarna med radion på. Inget hördes utifrån men basen gav vibrationer i vår del av huset trots mycket god isolering. Det blev en pina de få gånger vi var hemma dagtid pga influensa o dyl. Det visade sig att även vid låg ljudnivå blev det fortplantning i hela vår huskropp.
Vi flyttade ganska snabbt till 'eget hus' där vi, som PärA skriver, också kunde gå runt huset. Ett gott råd: bygg hellre ett mindre, enklare och billigare hus med plan för utbyggnad så småningom eller med takvåning som ni inreder själva när ni kommer på grönare kvist. Så behåller ni vänskapen också
