Hej!
Nu vet jag att denna fråga har kommit upp på tapet fleeera gånger här. Men det känns inte som att jag får någon klarhet i den. Sen är det alltid skönt att få svar på sin EGEN fråga. Plus att det kanske hjälper någon annan med samma utmaning.
Dåså, jag vill alltså bygga en lampa med 5 stycken glödlampor som går till samma uttag. Har ingen bild på själva lampan, men det är ett stor trähjul där alla ska hänga under. Sen vidare till till en kopplingsdosa eller linknande för att sedan gå över till uttaget. Jag har en skiss då jag fick tips av en vän att Wago är bäst att använda. Så min fråga är då om detta är "rätt" eller om det finns ett annat bra sett att lösa det på?
Mvh
Björn