Som rubriken lyder, har precis spacklat taket (gipsskivor) och tyckte att det blev ju inte helt fel! DÅ kommer jag på att: F......n! jag har ju helt glömt bort att man ska ha en remsa i skivskarvarna!!!!! :mad:

Hur är det är det bara att slipa ner så mycket som möjligt och göra om eller kan man använda nått annat trix?

C
Måste man tvunget ha det?

Det är ingen som tvingar dig att ha remsa.

Nej, självklart inte, men är det är det inte en stor risk att det blir sprickor i färgen då?

microlit??

Ingen större fara. Sätt Mikrolitväv i taket. Du kan trösta dig med att arbetet med att spackla in pappremsorna är så svårt att att du inte förlorar någon tid på att fixa det i efterhand så att säga.

Jag insåg min begränsning och tog proffsmålare till hjälp med remsorna. Inte heller dessa klarade av jobbet. Men det är en annan historia.

Lite mer info här.
http://www.byggahus.se/forum/badrum/65095-snedtak-och-taetskikt.html

Det ser ju ut som att underarbetet är minst lika viktigt med microliten?!
Dvs får man en rörelse som skulle spräcka färg utan pappremsa så blir det väl en rörelse som åtminstone veckar microliten. Eller?

Jämnheten är ganska viktig, men nog mindre viktig än utan Mikrolite. En liten spricka under väven tror jag inte kommer synas, även om den inte finns där från början.

Spackla in en glasfiberrämsa, slipa och sen måla.
jag gjorde det, syns inte ett skvatt.

Men spricka kommer det att göra till 100% om du inte gör det...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.