20 148 läst ·
17 svar
20k läst
17 svar
Pappremsor släpper och bubblar sig.
Jag har spacklat hela huset med pappremsor (160kvm) och fått det bra förutom i tre fogar där det är en bubbla om ca 10 cm i vardera av de tre fogarna. Måste jag slipa upp fogarna och börja om, eller finns det något smart tips om hur jag får bort bubblan i spacklet utan allt för mycket jobb? Börjar tröttna på spacklandet nu nämligen...
10cm lång, tja då hade jag själv kanske bara tagit mattkniven och skurit bort den remsa som inte fäst och allt annat som inte verkar sitta fast ordentligt och bara spacklat i området igen.
Jag menar, hur stor risk är det egentligen att en 10cm lång bit av en skarv spricker om det är ordentligt spacklat och remsat både över och under de där 10cm?
Det är kanske inte rätt, det har jag egentligen ingen aning om, men jag tror nog att jag skulle göra så.
Nästa alternativ, lite mer seriöst är väl att skrapa ur all remsa och allt spackel precis där bubblan är och sen göra om från början med bara en liten kort bit remsa.
Jag menar, hur stor risk är det egentligen att en 10cm lång bit av en skarv spricker om det är ordentligt spacklat och remsat både över och under de där 10cm?
Det är kanske inte rätt, det har jag egentligen ingen aning om, men jag tror nog att jag skulle göra så.
Nästa alternativ, lite mer seriöst är väl att skrapa ur all remsa och allt spackel precis där bubblan är och sen göra om från början med bara en liten kort bit remsa.
Klicka här för att svara