Hej!
Vi fick tillträde till en sekelskiftes lägenhet för en tid sedan, där taket har börjat släppa i ena hörnet.
Vi har inte målat eller något sådant, men jag vet inte om förra ägaren har gjort det. Som kan ha gjort att det börjat släppa.
Är det någon som har varit med om detta förut? Och isf vad har ni gjort åt det?
Kan man rimligen skära i kanterna så att hela "flärpen" går att vika ner och smeta på tapetklister och sedan trycka dit det igen?
Tack!
Vi fick tillträde till en sekelskiftes lägenhet för en tid sedan, där taket har börjat släppa i ena hörnet.
Vi har inte målat eller något sådant, men jag vet inte om förra ägaren har gjort det. Som kan ha gjort att det börjat släppa.
Är det någon som har varit med om detta förut? Och isf vad har ni gjort åt det?
Kan man rimligen skära i kanterna så att hela "flärpen" går att vika ner och smeta på tapetklister och sedan trycka dit det igen?
Tack!
Vad jag förstår så har det varit så ett bra tag, så det är inget temporärt som har med tempen att göra.J jonaserik skrev:
Ja på andra ställen är det stumt, det är bara här man hör att det inte sitter emot taket.
Tycker det ser ut som ett vävspänt tak där väven har släppt utmed ena sidan kan också vara papp mycket svårt att laga om man inte har gjort det förut jag har spänt tak förr men tror inte många åtar sig det idag. Antingen får du låta det vara eller riva ner o sätta gips om du vill ha ett slätt tak.
Klicka här för att svara


