9 799 läst ·
21 svar
10k läst
21 svar
Pappersremsa innerhörn hjälp
Okej, det är ju två helt olika saker vad tillverkaren kräver och vad som blir bäst. Kan inte uttala mig så mycket mer än så då jag inte är målare, men litar på de målare jag jobbat med. Samt att det inte spruckit nånstans hemma i mitt hus på 10 år.R Ragganof skrev:
Viktigare att använda vinkelprofiler skulle jag säga...
Visst, men tillverkaren brukar va ganska intresserad av att använda optimal beskrivning för att undanröja fel och klagomål.surris skrev:
Okej, det är ju två helt olika saker vad tillverkaren kräver och vad som blir bäst. Kan inte uttala mig så mycket mer än så då jag inte är målare, men litar på de målare jag jobbat med. Samt att det inte spruckit nånstans hemma i mitt hus på 10 år.
Viktigare att använda vinkelprofiler skulle jag säga...
Gips ska remsas, att det i få tal fall funkar är fine.
Men en fel beskrivning, jag har fogat ihop trä med betong som inte spruckit. Är det nått man bör rekommendera?
Skarvar ja absolut. Spacklar du ett hörn blir det ju inte i vinkel. Går att få det bättre utan remsor och utan sprickor.R Ragganof skrev:
Jag tycker man ska göra det som blir bäst, det jag rekommenderar. Och från erfarenhet är det så som jag beskriver. Enligt mig är en hantverkare någon som själv kan komma på lösningar och inte bara gå efter monteringsanvisningar.
Går att diskutera.surris skrev:
Skarvar ja absolut. Spacklar du ett hörn blir det ju inte i vinkel. Går att få det bättre utan remsor och utan sprickor.
Jag tycker man ska göra det som blir bäst, det jag rekommenderar. Och från erfarenhet är det så som jag beskriver. Enligt mig är en hantverkare någon som själv kan komma på lösningar och inte bara gå efter monteringsanvisningar.
För amatörer bör man rekommendera pre accepterade lösningar för allas bästa.
Klicka här för att svara