P
P Putte 9497 skrev:
Vad du gör på din utlandsresa kan vi inte svara för
Ok, om det är på den nivån du vill ha det.

Visa på statistik att fartyg med flaggor (individer) från dessa områden har större benägenhet att inte bry sig om miljön eller följa lagar.

Annars är det som i många andra inlägg bara fördomar om andra människor som du sprider.

Jag vet att nedanstående är äldre fakta...
https://www.sjofartstidningen.se/sydafrika-tror-pa-stark-egen-flagg/

https://www.aktuellhallbarhet.se/miljo/klimat/har-ar-de-svenska-foretagen-som-ager-fartygen/

https://www.svd.se/enkla-atgarder-skulle-stoppa-utflaggningen

Så de sista två inläggen visar på att även vi ”Svenskar” försöker undvika att göra rätt för oss om det kan spara pengar. Har inget med nationalitet utan snarare med mentalitet.

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
P Putte 9497 skrev:
Vi lever bara en gång, njut så länge det varar istället.

Plastpåse skatt eller inte spelar ingen roll, jorden går under ändå och det får vi aldrig uppleva
Det var pessimistiskt. Själv skjuter jag gärna upp undergången så gott jag kan så att några fler av mina efterlevande kan få njuta av att leva över huvud taget.

• Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var pessimistiskt. Själv skjuter jag gärna upp undergången så gott jag kan så att några fler av mina efterlevande kan få njuta av att leva över huvud taget.
Vad har det med plastpåsar att göra?

BirgitS
P Putte 9497 skrev:
Vad har det med plastpåsar att göra?
Du kan ju läsa inlägg 779 igen.

BirgitS BirgitS skrev:
Du kan ju läsa inlägg 779 igen.
Nä, du tycker att en höjning är bra och jag tycker deń är dålig.

BirgitS
Jag har förstått att du skiter i miljön eftersom världen oavsett vad alla människor gör går under och då tycker du att det inte spelar någon roll om det sker om 50, 100 eller 1000 år.

Var lite osäker på den skulle in i humortråden hellre men tror den passar bäst här.
Håll er för skratt, ett gäng politiker här som på allvar är rädda för att smuggling av plastpåsar kommer bli en ny inkomstkälla för kriminella nätverk med dubbel så stor omsättning som för smuggelsprit med stor belastning på en redan ansträngd tullverksamhet.

Det finns inga komiker som gör ett bättre jobb än dessa tomtar.

https://aktuelltfokus.se/sd-politik...-av-plastpasar-guldgruva-for-kriminella-gang/

• Gilla
  • Haha
Putte 9497 och 5 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Var lite osäker på den skulle in i humortråden hellre men tror den passar bäst här.
Håll er för skratt, ett gäng politiker här som på allvar är rädda för att smuggling av plastpåsar kommer bli en ny inkomstkälla för kriminella nätverk med dubbel så stor omsättning som för smuggelsprit med stor belastning på en redan ansträngd tullverksamhet.

Det finns inga komiker som gör ett bättre jobb än dessa tomtar.

[länk]
Tja, ser man till skatten per liter smuggelvara så kanske plastkassar slår cigaretter och sprit? Jag menar, en rulle med 100 påsar kanske tar samma volym som en limpa Marlboro, är skatten då 5-600:- för den rullen så är det väl mer lönsamt att smuggla plastkassar än cigaretter? Så visst låter det löjligt men kan man tjäna pengar på något så finns alltid någon som gör det :-)

• Gilla
Noseone och 4 till
  • Laddar…
P
Det värsta är inte smugglarna utan det är de invånare som inte vill bidra till ”kassan”.

Så de pengar staten behöver ha in för behandling av cancersjuka, personer med skrumplever får man inte in på grund av att någon tycker det är för dyrt tills att man vill utnyjjyvården.

Så självklart finns en marknad för det lär finnas de som inte vill betala ”fullt pris” för sina påsar....

• Haha
Noseone
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Och precis som vanligt gör man ritningar var allt ska vara och sedan genomför man allt i rätt turordning med EN sak i taget.
Går helt fantastiskt bra.
Går betydligt snabbare totalt med bra planering före man sätter igång.
Vissa vill inte göra så men så blir det inte så bra alltid.
Så hela jordens miljarder människor ska fokusera på ETT enda problem i taget och lösa det innan man går vidare med nästa? Så i nuläget lägger vi ner precis ALLT utom bekämpning av Coronavirus? Varför har vi då en massa OLIKA organisationer, myndigheter och annat, när det hade räckt med en enda diktator som sade åt alla på plan att rusa efter bollen som en skock höns?

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Så hela jordens miljarder människor ska fokusera på ETT enda problem i taget och lösa det innan man går vidare med nästa? Så i nuläget lägger vi ner precis ALLT utom bekämpning av Coronavirus? Varför har vi då en massa OLIKA organisationer, myndigheter och annat, när det hade räckt med en enda diktator som sade åt alla på plan att rusa efter bollen som en skock höns?
Du menar att en fotbollstränare är en diktator?

P Putte 9497 skrev:
Du menar att en fotbollstränare är en diktator?
Jag menar att en fotbollstränare som säger åt alla spelarna att rusa efter bollen istället för att ge dem olika uppgifter på planen är korkad. Och likaså är man korkad om man inte kan jobba med flera olika frågor som berör tex klimat, miljö, hälsa etc samtidigt.

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
mathiash77 skrev:
Det värsta är inte smugglarna utan det är de invånare som inte vill bidra till ”kassan”.

Så de pengar staten behöver ha in för behandling av cancersjuka, personer med skrumplever får man inte in på grund av att någon tycker det är för dyrt tills att man vill utnyjjyvården.

Så självklart finns en marknad för det lär finnas de som inte vill betala ”fullt pris” för sina påsar....
Ju mer pengar staten har, destu mer strösslas på skräp!

Tex. Ett Kamelcenter

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skattemiljon-gar-till-gigantiskt-kamel-projekt-i-goteborg

Nuon affären?

Exemplen kan nog bli hur många som helst tyvärr :(

• Gilla
GargamelSE och 2 till
  • Laddar…
P
Roligt,speciellt delen där man säger att det finns ett stort intresse för kameler i Sverige:) ställer mig lite skeptisk till det påståendet...

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
P
Tokslut Tokslut skrev:
Ju mer pengar staten har, destu mer strösslas på skräp!

Tex. Ett Kamelcenter

[länk]

Nuon affären?

Exemplen kan nog bli hur många som helst tyvärr :(
Så du klagar på inkomster som ska hjälpa till att få rätt beteende när det är fel på utgifterna?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.