Hej,

Undrar om nägon möjligtvis kan förklara eller visa en bild på hur jag viker pappen i hörnet

Ca 1m kvar dit och förstår inte hur jag ska vika

Pulpett tak med trekantsregel

Mvh
 
Rickard. Rickard. skrev:
[länk]

Här har vi pratat om detta, med denna tråd samt montageanvisningarna borde det gå att lösa.
Tjena! Jo kollade på denna men lyckades inte riktigt förstå, någon bild på hur de båda ändarna ska kapas?

Har lagt underlagspappet och vikt ovandelen över underdelen men känns inte riktigt rätt, har tätt sedan med lim så inga springor finns

Tänker dock göra helt rätt på ytpappen och hsde gärna velat veta vad jag ska göra 😅
 
Rickard.

Fel sorts papp men principerna är väl typ samma.
 
  • Gilla
Missionshuset Roslagen
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
[media]
Fel sorts papp men principerna är väl typ samma.
Stort tack för hjälpen! Önskar att jag hade sett denna tidigare, jag tätade med klister i topparna. Regnade mycket idag och verkar vara tätt längst fram. Dock så tror jag att det droppat lite mellan vindskiva och trekantslist och fuktat ner råsponten längst ut på kanten på ett ställe. Ska täta om det imorgon och lägga nya remsor längst fram enl videon!
 
Hej!

Jag tänkte försöka väcka lite liv i denna tråden. Videon visar ju hur man monterar kappa på gavel och nock med ytpappen. Den visar inte hur man gör med underlagspappen. Hur gör man med underlagspappen bäst i hörnen? Antar att man inte monterar underlagspappen med kappa, det blir ju till slut väldigt många lager i hörnen i så fall...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.