5 273 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Papp/underlagspapp i hörn på pulpettak
Hej,
Undrar om nägon möjligtvis kan förklara eller visa en bild på hur jag viker pappen i hörnet
Ca 1m kvar dit och förstår inte hur jag ska vika
Pulpett tak med trekantsregel
Mvh
Undrar om nägon möjligtvis kan förklara eller visa en bild på hur jag viker pappen i hörnet
Ca 1m kvar dit och förstår inte hur jag ska vika
Pulpett tak med trekantsregel
Mvh
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
https://www.byggahus.se/forum/threads/takpapp-pulpettak-innerhoern.374125/
Här har vi pratat om detta, med denna tråd samt montageanvisningarna borde det gå att lösa.
Här har vi pratat om detta, med denna tråd samt montageanvisningarna borde det gå att lösa.
Tjena! Jo kollade på denna men lyckades inte riktigt förstå, någon bild på hur de båda ändarna ska kapas?Rickard. skrev:
Har lagt underlagspappet och vikt ovandelen över underdelen men känns inte riktigt rätt, har tätt sedan med lim så inga springor finns
Tänker dock göra helt rätt på ytpappen och hsde gärna velat veta vad jag ska göra 😅
Stort tack för hjälpen! Önskar att jag hade sett denna tidigare, jag tätade med klister i topparna. Regnade mycket idag och verkar vara tätt längst fram. Dock så tror jag att det droppat lite mellan vindskiva och trekantslist och fuktat ner råsponten längst ut på kanten på ett ställe. Ska täta om det imorgon och lägga nya remsor längst fram enl videon!Rickard. skrev:
Hej!
Jag tänkte försöka väcka lite liv i denna tråden. Videon visar ju hur man monterar kappa på gavel och nock med ytpappen. Den visar inte hur man gör med underlagspappen. Hur gör man med underlagspappen bäst i hörnen? Antar att man inte monterar underlagspappen med kappa, det blir ju till slut väldigt många lager i hörnen i så fall...
Jag tänkte försöka väcka lite liv i denna tråden. Videon visar ju hur man monterar kappa på gavel och nock med ytpappen. Den visar inte hur man gör med underlagspappen. Hur gör man med underlagspappen bäst i hörnen? Antar att man inte monterar underlagspappen med kappa, det blir ju till slut väldigt många lager i hörnen i så fall...
Klicka här för att svara