Hej,

Jag har nyligen köpt ett hus och mitt pannrum ligger i källaren. Åvanför pannrummet bor min 1 årige son. Jag tycker ibland när vi eldar kraftigt att det luktar rök i min grabbs rum.
Jag undrar om det finns någon lukt-tätande målarfärg eller något liknande som man kan måla taket och skarvar i pannrumet och vad heter den i sådana fall? Och eventuellt vid eventuella rör som går ut ifrån pannrummet? Går det att ta typ silicon eller något för att hålla lukten borta ifrån rummet åvan men som ändå inte tar åt sig av värmen från tex varmvattenrör osv??
Någon som har någe förslag?
Mvh
-- Jon

Är du säker att röken kommer den vägen och inte utifrån via föster eller ventilation?

/Patrik

Tjena
Jo jag e ganska säker... Det går ganska mycket rör upp ifrån pannrummet upp igenom baksidan på en garderob som står i grabbens rum. Man kan känna punnrumslukten starkare ifrån den garderoben...
Mvh
-- Jon

Röken tror jag mestadels kommer ifrån när jag öppnar luckan för att mata in mer ved... också tror jag har tillräckligt med drag i pannen upp genom skorstenssockeln.. Hade sotaren hos mig för bara ett par veckor sedan..

Vad kan lämligt material vara?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.