8 369 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Panna och Ackumulator kopplat i ett öppet system
Hej Martin
Japp jag kollade upp och de skriver att:
" Solo Inova skall alltid kopplas med ett TERMOVAR laddningspaket. Detta är ett garantivillkor!"
Men skall skicka ett email till dom för att få skriftligt på att det går lika bra med Laddomat 21 samt då påpeka i att de borde ändra på texten i instruktionen.
Lennart
Japp jag kollade upp och de skriver att:
" Solo Inova skall alltid kopplas med ett TERMOVAR laddningspaket. Detta är ett garantivillkor!"
Men skall skicka ett email till dom för att få skriftligt på att det går lika bra med Laddomat 21 samt då påpeka i att de borde ändra på texten i instruktionen.
Lennart
Hej Ylven
Jag har även funderat på detta och ser det som ett alternativ dock kan jag inte vrida för mycket eftersom pannan står i ett språng. men kanske jag kan ändra på vinkeln i hörnet och då få betydlig bättre utrymme, tål att undersökas.
Men det innebär ju en del extra arbete också....
Och gör jag det så kanske jag kunde utöka volymen och då kanske välja en annan större panna (som Matss föreslår). Att det skall vara så svårt att bestämma sig, trodde jag gjort det.
Vi får väl se hur det blir.
/Lennart
Jag har även funderat på detta och ser det som ett alternativ dock kan jag inte vrida för mycket eftersom pannan står i ett språng. men kanske jag kan ändra på vinkeln i hörnet och då få betydlig bättre utrymme, tål att undersökas.
Men det innebär ju en del extra arbete också....
Och gör jag det så kanske jag kunde utöka volymen och då kanske välja en annan större panna (som Matss föreslår). Att det skall vara så svårt att bestämma sig, trodde jag gjort det.
Vi får väl se hur det blir.
/Lennart
Angående trycket, så kollade jag upp vad den isoleringen jag köpte tål och det är över 90 kg/cm2 i långvarig belastning så det innebär antar jag att det inte skall vara något problem med varken betongen eller dess isolering. (Betongen lär ju hålla för högre punktbelastning.
Lennart
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden