2 051 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
panik med installation ved-panna
funderade om det är dumt att försöka att koppla in tankarna till pannan själv
min rörmokare kan inte hjälpa mej för än om 4-6 veckor och ingen annan heller
inom den tidsramen
kan väl löda hjälpligt och så men fattar ju inte riktigt hur det ska kopplas i hop så det blir
rätt.
finns det nån allmän beskrivning på sådana jobb eller måste man vara vvs utbildad för
att ge sig på detta
har en albin 235 effect+ 4st 500l ack- tank en med beredare och elpatron
allt står på plats panna inmurad och så...
dumma frågor kanske men men
min rörmokare kan inte hjälpa mej för än om 4-6 veckor och ingen annan heller
inom den tidsramen
kan väl löda hjälpligt och så men fattar ju inte riktigt hur det ska kopplas i hop så det blir
rätt.
finns det nån allmän beskrivning på sådana jobb eller måste man vara vvs utbildad för
att ge sig på detta
har en albin 235 effect+ 4st 500l ack- tank en med beredare och elpatron
allt står på plats panna inmurad och så...
dumma frågor kanske men men
Äsch, det borde ju gå! Du borde kunna hitta ett kopplingsschema till pannan och tankarna i manualerna, alternativt på nätet. Sen är det bara att koppla. Det är ju inget som ska skjutas upp i rymden. Eller? 
Jag gjorde det själv inte speciellt svårt, körde efter www.termoventiler.se kopplingsschema för laddomat 3X750 liter, tar värme från topp av tank, laddar i övre anslutning.
Det är klart att du skall koppla ihop det själv, men det är ju lite dum årstid att börja på... Det tar lätt längre tid än man tror. Har du värmen ordnad på annat vis så är det bara att sätta igång, och så finns ju vi på byggahus!
ja har ingen annan värmekälla än pannan men det vore ju spännande att göra det själv
tiden är väl tyvärr knapp, fick tag i en röris som kanske hade möjlighet den närmaste veckan
väntar svar där i morn,
annars återkommer jag i denna fråga det verkar ju finnas en upp-
sjö med erfarenhet på forumet om detta , ska se om det finns nåt schema för just den pannan
ja har
tack för alla svar
tiden är väl tyvärr knapp, fick tag i en röris som kanske hade möjlighet den närmaste veckan
väntar svar där i morn,
annars återkommer jag i denna fråga det verkar ju finnas en upp-
sjö med erfarenhet på forumet om detta , ska se om det finns nåt schema för just den pannan
ja har
tack för alla svar
Klicka här för att svara